Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J61o71s42e85f 74B52á61r27t76a

12. 5. 2020 10:34

Před sedmi lety jsem si postavil dům s garáži a bazénem v doložitelné ceně 4 000 000 Kč. Požádal jsem několik pojišťoven s tím, že dům chci pojistit na tuto částku. Ani u jedné to nešlo. A proč? otázky byly: chcete pojistit okna, domácnost, střechu, živelné pohromy a 50 dalších věcí. Kde zůstal zdravý rozum? Auto také pojišťujete podle kupní ceny a ne zvlášť kola, volant, blatníky...

3 0
možnosti
PB

P87e30t47r 92B90u73r94i59a59n

11. 5. 2020 22:51

Tak aktualizace pojistného hodnocení je asi to, o čem mluvíte. Různé dílčí škody jsou tabulkově ohodnoceny poměrem k celkové pojistné částce. Např. 4,5%. za přístavek a z toho 2% za střechu přístavku (pouze ilustrační čísla). Hodnota plnění potom klesá v čase díky inflaci, opotřebovanosti a doby užití. Odtud asi ona věta o obývanosti stavby. Je to jako s tričkem za 500kč. Kdybyste ho nenosil a ukradli by vám ho, dostanete 350kč. Když ho nosíte, tak jen 120 za užití, zbytková cena. Nejsem odborník, ale toť můj názor (něco jsem o tom slyšel a něco vím).

Jinak platí, že každých 10 let si máte nechat aktualizovat pojistku. Což pro vás znamená znovu náklady na odhad a poté zvýšení splátek s vidinou vyššího plnění při škodné události.

Ovšem jestli vám mohu poradit ze své zkušenosti, tak napište rozhořčený a paragrafy a výpočty nabitý dopis nadřízenému onoho podepsaného úředníka (ne jemu!). A k tomu nezapomeňte připsat výhrůžky o tom, že s nimi končíte, nenecháte to jen tak, všechno zveřejníte a budete varovat široký okruh známých. Zpravidla vám přijde velevážený dopis, nabídka k jednání a návrh úplně jiné částky. Hodně štěstí a dejte vědět.

6 0
možnosti
PK

Proto jsem napsal po dlouhé době blog. Požaduji podklady od pojišťovny, na základě čeho byla vypočtena ona částka. Už jsem si dohledal i kontakt na ombudsmana České asociace pojistitelů.

0 0
možnosti

"Na vlastní triko jsem dohledal zloděje a sekačku si od něj za určitou částku odkoupil zpět." Tohle jsem nějak nepochopil. Nebylo lepší zloděje oznámit policii?

1 0
možnosti
PK
KL

Pojištovny,co víc dodat... Ale asi bych se i zajímala o to, kdo a proč mi opakovaně rozbíjí okna ;-)

2 0
možnosti
PK

Kdo to rozbil, vím. A proč taky. To ale nebylo předmětem blogu :-)

0 0
možnosti
JF

J35i50ř28í 42F79o81g95e29l

11. 5. 2020 22:21

Není přece problém pojišťovnu změnit.

0 0
možnosti
PK

To máte pravdu. Ale nejdříve bych rád dostal to, za co platím cca 10 let pojišťovně. Za škodu způsobenou na pojištěné nemovitosti.

0 0
možnosti
BM

To co pana Kamase velmi pobavilo, je zcela v pořádku. Pojišťovnu při likvidaci pojistné události zajímá, zda je dům obýván či neobýván.

0 0
možnosti
PK

Ano dům je obýván. A to byl podle pojišťovny jeden /nebo jediný?/ z důvodů krácení vyplacené částky. Já jsem si až dodnes myslel, že dům je určen k obývání.

1 0
možnosti
  • Počet článků 130
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1764x
Začal jsem s nemovitostmi, financemi a přes to se dostal osobnímu rozvoji. Jsem lektor, protože mě to baví. Sám jsem si prošel údolím prokrastinace. 

web: kamaspavel.cz

Díky za podporu :-)

Seznam rubrik