Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

L49a34d91i72s37l70a15v32a 37Š56i88n94d56l46e32r43o11v97á 6329190180821

Mám Octávku Combi dvoulitr, skoro zbytečně, jezdím většinou sama, tuhle jsem dolívala kapalinu do ostřikovače, koukla na motor a vzpomněla na tatínka, který auta opravoval a já s ním v jeho dílně trávila moře času, pamatuji jak se "vylívala" ložiska takovou spešl směsí - kompozicí, pak se ta ložiska zaškrabávala, štelovaly se ventily a klikovku tatínek vozíval přebrousit k Hrdličkům do Uh. Hradiště. Tatínek ještě žil, když jsem měla nové Audi 2.5 litr a když se koukl pod kapotu, jen v úžasu zakroutil hlavou. Asi stejně by tou hlavou kroutil nad motorem té mojí Octávky. Ale stejně mě to tenkrát s ním v té jeho dílně hodě bavilo. A pásy neznal, to byla až později horká novinka.

+4/0
doporučit
13.4.2019 21:31

M87i63r26e58k 83T97u65r49e31č98e25k 4383232920652

R^

+3/0
doporučit
13.4.2019 19:17

A15n80t93o74n55í10n 50K82o93u67n72o25v33s73k98ý 9388490248658

Loni schválila EU další snížení limitů emisí o 25% na 95g CO2/km, což odpovídá spotřebě 4l benzínu na 100 km (nebo 3,6 l nafty na 100 km) s platností od 1.1.2021.

Bez jakékoliv konzultace s těmi, kterých se to týká - s výrobci.

Ti by jim totiž řekli, že při současném stavu techniky, je to nesmysl a to nechtěli slyšet.

A kde vzali to číslo?

95g CO2/km

Technicky zdůvodněné není.

A tak si zaspekuluji - bylo to nejbližší hezké číslo nižší než 100....

Pro srovnání - Škoda Citigo má emise 100g CO2/km, což ukazuje, jaký nesmysl je stanovený limit, když má platit pro celou flotilu vyrobených aut. Při překročení o každý 1g bude výrobce platit pokutu EUR 1000,- krát počet vyrobených aut. Takže třeba při průměru 98 g místo 95 g a milionu vyrobených aut, zaplatí EU pokutu 3 miliardy EUR. To už jsou peníze i pro velké firmy.

Technicky nařízené emise spalovacích motorů řešitelné nejsou, takže se výrobci chystají prodávat tak 25% elektromobilů a tím se dostat na správný průměr emisí. Za oběť tomu padla i chudinka Citigo, jejíž výroba ve 3.Q končí.

Jenže baterky jsou drahé a tak musí výrobci elektromobily dotovat, aby je vůbec prodali a to, oč elektroauta zlevnili zase přirazí k těm se spalovacími motory, aby se dostali na své.

Také je potřeba zdražit auta se spalovacími motory, aby elektromobily nevypadaly tak drahé. Nejlevnější Karoq 4x4 za 685 tis. to ukazuje nejlíp - v žádné jiné kombinaci než s dvoulitrem není k mání. Pak už elektromobil tak drahý nevypadá. Jenže prodávat rodinám auta se kterými nedojedou ani na dovolenou k moři nebude tak lehké (typicky činí dojezd 300 km) a tak musí výrobci počítat, že se na 25% podílu nedostanou a budou platit pokuty. Takže tu máme další důvod zdražit auta se spalovacími motory a dostat peníze na pokuty co nejdřív do firmy.. Když shrnu důvody pro zdražení aut - máme nejvýš 1 rok a 3/4 na to, abychom si doma pořešili čím jezdit, než se auta zdraží. Pravděpodobně ale mnohem méně - někteří výrobci už zdražují teď. Víc než polovinu ceny

+2/0
doporučit
13.4.2019 22:18

L46u38b56o78š 85C16h66l86u34m88s78k28ý 2330385768955

No a jakmile vstoupí v platnost poslední nařízení ohledně úřednického dobra v autě, platit má snad od roku 2021, tak to povede k tomu, že se přestanou vyrábět malá auta. Podíl těch povinných nesmyslů na ceně auta už bude takový, že se malé auto nevyplatí koupit. Úspory a ekologie především.

+1/0
doporučit
13.4.2019 19:59

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz