Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AG

A13l16e37x 46G83r77e97g71o70r

13. 4. 2019 19:39

Jen je strašná škoda, že se v Ostravě nedaří zabránit vylidňování centra a spousta budov chátrá. Ale to už je takový ostravský zvyk , kašlat na minulost a žít z podstaty dneška. Strašná škoda. Kdysi byly v horňaku skvele akce a snaha o vybudování atraktivního areálu pro trávení volného času pro všechny ale dnes je to jen smutné panoptikum. Ale máte pravdu,Ostrava je moc zajímavé město a je škoda, že radnice toho pro občany dělá pramálo.

0 0
možnosti
Foto

Každý člověk má rád místo, kde se narodil. Já jsem se narodil v Ostravě a od té doby uběhlo již téměř sedmdesát let. Vůbec nelze srovnávat generace, které tady žíly v padesátých a šedesátých letech. Ten, kdo je pamětníkem, tak ví kolik negativ přineslo přistěhovalectví v tak obrovském množství, díky náboru do hutí a na šachty. K horšímu se nám před očima začalo proměňovat většinové přesvědčeni obyvatel a do života Ostravy vstoupil primitivismus. Dodnes v mentalitě většiny najdeme téměř vždy nesmyslné soutěžení s cílem ukázat za každou cenu každému, který se odlišuje od ostatního stáda, že to, co umí, umí také on a když bude chtít, tak to zvládne mnohem lépe. A tak se do čela politiky dostali lidé z opačného spektra společenské struktury, primitivních lidí s antisociální poruchou osobnosti, kteří bez výčitek svědomí a pocitu viny, s otrlostí sobě vlastní, vehnali Ostravu do toho nejhoršího obrazu, který si nikdo z našich ostravských předků nikdy nepřál. Vše se zviditelnilo v hrozném obraze po roce 1989. Nebudu připomínat to, o čem se veřejně nejvíce mluví. To, co mi vadí nejvíce, je morální lhostejnost a slepota primitivních občanů, většinou přistěhovalých. Ostrava dostala ránu za ránou a opravdově neschopní lidé ve funkcích zdevastovali všechno, co se lidem za komunistů jakž takž povedlo. Na první pohled se Ostrava s devastovanou zelení stala smetiště, kde namísto bývalých trávníkových ploch jsou plochy zaplevelené s metrovou lebedou na těch nejexponovanějších plochách. Hrůza je v tom, že nikomu nevadí, že mnozí aktéři pořádají v Ostravě mezinárodní akce a návštěvníci že zahraničí musí si odnášet domů tak otřesné zážitky. Vím, že nejsem sám, kterému to vadí, ale musím zdůraznit, že je to nepochopitelná ostuda a já se za svoje rodné město stydím.

0 0
možnosti
AR

Jsem z Beskyd a tak mě moja mamka r.1950, jako noveho školačka, dovezla vlakem do Přívoza ke svojemu staršímu bratrovi ukázať. On tam byl ajzenbonem na nakladním nadražu. Tata muj jeď němoch, protože by ze strykem Richardem zasej spolu u něho doma vyřnuli celu flašku borovičky. Ale o rok pozdějši mě a taťku už stryk ved přes ten Sykoruv most na Slezsku stranu na stadion Stara střelnica. Na fotbalovu ligu. No a tož tak začalo moje cestovani do Ostravy. A tetka tež byla rada, když jsem k nim přijel. No a tak jezdim tam dofčil i když moji bratranci su už po smrti. Šikovny blog napsal stě dneskajR^ !!

0 0
možnosti
Foto

moc hezká pozvánka:-)ten komentář k pomníku Věrky Špinarové se vám povedl;-D

2 0
možnosti
SN

:-)........JSem tu už šedesát roků "náplava", bydlím kousek od OStravy, tak už jsem si také těch pamětihodností užil. Po sedmdesátém roce jsem chodil do Elektry tancovat. Také tam byl u divadla obchodní dům Brouk a Babka, pak to byl dům knihy. R^R^R^

1 0
možnosti
AC

Pěkný článek - stručný a přehledný.

Znal jsem asi jen polovinu věcí (nejsem Ostravák). Díky za doplnění informací. :-)

2 0
možnosti
BK

V, krásné, moc děkuji. Často myslím na Bezručovy Slezské písně, na Ostravici -kterou kvůli pomníku Maryčky Magdonové musím jednou navštívit. Miluji- a ani nevím proč, ostravský přízvuk v řeči. Snad pro jeho zranitelnost okamžitého odkrytí.....Díky za blog;-).

1 0
možnosti
PK

Díky i za naše ostravské “bo” 

0 0
možnosti
LJ

Když tady mám nějakou návštěvu, tak je vodívám do Přívozu, kde je pěkné náměstí (pokud jde o architekturu) s kostelem, který je sice v novogotickém slohu, vnitřním členěním je to podle některých první moderní stavba u nás. Pak je vodím na Landek a na Vrbické jezero.

2 0
možnosti
PK

V Ostravě je toho mnoho. Díky

0 0
možnosti
Foto

Jako Ostravák prohlašuji, žes tam dal to podstatné. Karma

2 0
možnosti
DT

Hezké to tam máte. :-)R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 130
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1764x
Začal jsem s nemovitostmi, financemi a přes to se dostal osobnímu rozvoji. Jsem lektor, protože mě to baví. Sám jsem si prošel údolím prokrastinace. 

web: kamaspavel.cz

Díky za podporu :-)

Seznam rubrik