Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J22a33n 83R84á58ž

9. 8. 2017 16:51

Nedávno jsem četl o důvodech, proč je tolik dětí alergických na všechno možné. Všechny výzkumy se shodovaly na tom, že přehnaná a úzkostlivě vyžadované dodržování hygieny brání dětem vytvořit si v sobě protilátky a když pak "náhodou" přijdou do styku s nějakým mikrobem, tak jejich imunitní systém si s ním neví rady a projevuje se alergickou reakcí.

Při svém dospívání jsem se díky stěhování, pobytu v internátu, pak na kolejích a později na vojně setkal s tisící lidmi, ale po prvé jsem zažil skutečného alergika až ve svých třiceti letech, když mého parťáka skolila pylová alergie. A že bychom dodržovali přísně hygienická pravidla se hovořit nedá!

Například o bezlepkové dietě, která se stala jakýmsi módním hitem, (kdo ji nemá, snad ani nežije) jsem se dověděl až relativně nedávno. Pokud si pamatuji, tak ji nikdo nevyžadoval ani ve školce, škole, internátu, kolejích, či na vojně a nevím o žádné alergické reakci u nikoho na lepek. Bezlepkovou dietu dostala k údivu celé rodiny předepsanou má čtyřicetiletá neteř od jedné "moudré" lékařky, která si nevěděla rady s její vyrážkou a tak prohlásila, že vyrážka není následek rozvodového stresu, ale reakcí na lepek. To je snad infekční choroba, kterou chytla v tramvaji, když o této alergii čtyřicet let nevěděla a neměla dosud žádné problémy?

2 0
možnosti

Když se zamyslím, tak jsem taky ve škole a na intru vlastně žádné alergiky nepotkával. Ani nikoho, kdo by vyžadoval nějak specifický jídelníček.

Na průmce jsem byl snad jediný alergik já. :-)

Měl jsem nějakou nejspíš pylovou a roztočovou alergii někdy mezi dvanácti a patnácti lety. Ale bylo výhodné dál chodit na střední na ta alergologická vyšetření a aplikace vakcíny. Udělal jsem také díky tomu několik rekordů v počtu zápisů v "omluvném listě".

A proto si dobře pamatuji, že jsem byl opravdu výjimkou.

A ještě jsem díku tomu uhrál na přelomu osmdesátek a devadesátek "modrou". :-)

Možná to příliš nesvědčí o mém charakteru, ale dodnes jsem na to docela hrdý.

0 0
možnosti

R^

Jsem, řekněme, teprve ve středním věku a také si uvědomuji, že to co žiji dnes už není úplně "můj" svět.

Ale takové vnímání je možná dobré.

Jednou se nám třeba bude lépe odcházet s vědomím, že to opravdu fajn, už stejně dávno neexistuje. :-)

1 0
možnosti

Obecně vzato - potvrzeno, že každý extrém škodí ! Myslet to dobře - dělat dobře - to vůbec neznamená, že tomu dobře jest ! Jak se má člověk bránit , když přirozené realitě není vystaven ? Ta klučí nehygiena, např. konzuzmace zcizených jahod v zahrádce souseda s hlínou - nikoho do nemoci nedovedla ! Podobně, dítě se nedá do školky, aby nechytilo bacila - naopak, bacila musí chytit ! Podobně pak s očkováním proti chřipce - neočkuji se, chci být zdravý ! Pak tyto přirozenosti přecházejí až do společenských jevů ! Cikán je Romem a uklizečka kosmetičkou podlah, firmě se sice daří, ale zase nemá zastoupení žen ! . Mj., v tomto smyslu jsem došel k závěru, že čím je civilizace vyspělejší - tím je pak zranitelnější. Dnešní společnost ani není třeba vojensky přepadat. Pouze stačí na sídlištích vypnout proud, teplo a tekoucí vodu ! Viz. hořekující matka dítěte, které byl zničen život, protože nastala plánovaná odstávka teplé vody ! ... V rozumné nadsázce - Nemyjme si ruce - nejezděme na elekřinu a nebuďme korektní, buďme normálními ... :-)

5 0
možnosti

Je to tak. Každá vymoženost může být slabinou. Kdo nic nemá, tomu není co vzít. O závislosti na elektřině nemluvě.

2 0
možnosti

J95a32r24a 58R85a10n73k

9. 8. 2017 1:23

:-)R^

K myti rukou - delam automaticky, njikdy nevim kdo si utiral usmrkany nos a sahal na kliku prede mnou. To ze jsme prezivali i kdyz jsme zobaly jako deti se slepicemi na dvorku je fajn, ale svet je dnes mnohem vetsi a lehceji dostupny, Zika virus a spousta dalsich uz nezmizi.

K dalsi bodum nemam moc co rici, ziji na ostrove v kosmopolitni zemi, takze ruznorodost lidi mi vyhovuje.

0 0
možnosti

J19a88r84a 95R25a32n32k

9. 8. 2017 1:25

Jeste musim dodat, ze jsem mela 2 roky Prius Hybrid, vynikajici auto, lacine, ale dost nizko na silnici, nebylo to moc na zimni jizdu do hor, tady jsou vsechny taxiky hybridy. Ted mam Volvo a cekam - za dva roky prijdou elektricke, tak pak vymenim.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS