Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V54l98a48d48i13m15í72r85a 98L76o78k34š32o53v55á 3308587769489

Svět je přelidněný, člověk jako člověk. Každého lze vychovat ke slušnosti. Na lidi budou v budoucnu pracovat roboti, problém je, že nemáme kvow-how, proto nebude ani na důchody.

0/0
2.7.2017 1:04

J15a44n 88R74á87ž 1719283914800

Vzhledem k problémům globálního oteplování u kterého lze polemizovat, zda je způsobeno výhradně člověkem, zhoršování stavu životního prostředí, nedostatku bytů a hrozby snížení potřeby manuálně pracujících vlivem "průmyslu 4,0" nevím proč by měl být problém snížení počtu obyvatel v evropském prostoru. Jediným reálným problémem je, aby uvolněný prostor nezabral někdo jiný, jak se s přispěním zcela nezodpovědných lidí v současnosti děje. Že nebude na důchody je taková pitomost, že se nemá cenu ani o tom bavit. Podnik, ve kterém, obrazně řečeno, bude zaměstnán jen vrátný a ředitel, neb vše ostatní obstarají roboti, bude platit daně ze zisku vyšší, než podnik s tisíci zaměstnanci a tak úbytek příjmů z odvodů do důchodového pojištění nahradí zvýšená daň z příjmů. Žádný propad státního rozpočtu to vlivem nižších odvodů zaměstnanců nebude, protože náklady státu na obslužnost nižšího počtu obyvatel budou také nižší.

Nastává doba, kdy heslo: "Bližší košile než kabát" nabude na aktuálnosti. Budoucností je efektivní spolupráce s globálními mocnostmi (USA, Rusko, Čína, v blízké budoucnosti i Indie) a obrana vnějších hranic se stane prioritou. Ochrana hranic by neměla být při zachování technologické převahy nad africkými a arabskými nomády problémem a doufejme, že o efektivní spolupráci Evropy s mocnostmi nebudou rozhodovat tupci upřednostňující utopii universální platnosti lidských práv před obchodem.

0/0
1.7.2017 15:01

J62a25n 51Š94e13s59t61á28k 3888559869624

jASNĚ, pomůže když když třeba sto tisíc šmejdů či sto tisíc bankovních poradců přejde do zemědělství, a hned bude více zrna;-D

0/0
1.7.2017 12:37
Foto

T23o26m91á14š 75V83o15d73v93á63ř28k67a 3773831237794

Docela zajímavá úvaha. Nicméně - on ten posun délky života proti komunismu je cca 5 let, což vzhledem k průměrné délce života není zase tak moc. Jde o to, že dnešní společností cloumá strach z imigrace. Na druhé straně je jasné, že pokud se nějaké území vyklidí, přijde tam někdo jiný odjinud. Toho bude pendrek zajímat, kdo tam doposud žil a už vůbec ne nějaké jeho nároky na důchod. Bude si dělat to, co uzná za vhodné a co mu vyhovuje. Takže pokud by měla být společnost tak nějak stabilizována, onen vzorec jedna žena = 2,2 dítěte by měl platit universálně. Máš ale samozřejmě pravdu v tom, že nejde jen o počet dětí, ale o jejich "kvalitu", protože nasekat 10 harantů bez jejich další perspektivy je kontraproduktivní.

0/0
1.7.2017 12:31

J21a75n 30R20á33ž 1209693574800

Nevidím žádný problém v tom, že se počet obyvatel Evropy upraví a úpadkovou část společnosti nahradí společnosti progresivní. Když vezmeme v potaz fakt, že každý živočišný druh naprosto přirozeně si sám reguluje svoje počty, tak je na nás, abychom se chovali také přirozeně. Jestli to nedokážeme vědomě, příroda a universálně platný zákon o zachování druhu to vyřeší za nás.

Co se týká Evropy, souhlasím s názorem, že dekadentní společnost musí být evolučně nahrazena společností progresivní. O tom, že je t.zv. západní společnost dekadentní, neb zavrhla přirozená pravidla zachování rodu a sebeobranné instinkty, vůbec nepochybuji. Takže její nahrazení přirozeně se chovajícími lidmi je v souladu s přírodními zákony. Myslím si zároveň, že postkomunistická společnost si ještě zachovala přirození reflexy, čili ještě není dekadencí postižena tak, aby musela být nahrazena a proto se musí aktivně bránit vniku cizorodého elementu na své území..

0/0
1.7.2017 15:21

L75a74d69i35s65l73a70v 24J35í88l52e84k 9982139662531

Problém je v tom, že jsou oblasti, kde rychle přibývá obyvatelstva. Například v Africe každý rok přibude několik desítek milionů lidí, pro které je daleko méně práce než v Evropě. Logicky se pak tlačí do té Evropy. A tam je berou, poněvadž si myslí, že nahradí chybějící pracovníky.

0/0
1.7.2017 11:53
Foto

L96i26b44u56s73e 21P88a79l50k51o67v44a 6630524528687

takže ty skupiny obyvatel které mají spousty dětí pochopily jak na to, na rozdíl od většiny;-D

pokud není dost slušně zaplacené práce nic se nezmění-dnes v rádiu jeden politik prohlásil, že je nutné více pracovat na robotizaci-což znamená, že té práce pro lidi bude ještě míň-takže takhle řeší problém???

0/0
30.6.2017 22:53

L20a38d11i24s78l17a30v 92J14í42l87e41k 9382799172191

Soukromí podnikatelé robotizují výrobu nikoliv proto, že to řekl nějaký politik, ale proto, že nejsou schopni sehnat pracovníky. V našich podnicích chybí 140 nebo možná už 170 tisíc pracovníků, proto lákáme lidi z Ukrajiny a odjinud. Máme sice nezaměstnané, ale ti o tu práci nemají zájem.

0/0
1.7.2017 11:59
Foto

L75i23b16u75s22e 83P69a85l93k28o83v97a 6390174708817

:-(robotizují hlavně proto, že následně ušetří za pracovní sílu-pořizovací náklady jsou sice vysoké, ale na to se vezme úvěr, který, jak je v této zemi folklorem, se často ani nezaplatí, protože po pár letech, kdy se nahrabané peníze ukryjí v daňovém ráji firma vyhlásí bankrot a buď se pak založí nová nebo, pokud je nahrabno dos, se do daňového ráje za svými úsporami přesune i majitel -to je to podnikání po česku:-/

naštěstí pár poctivých si najde-netvrdím že je to pravidlo a že všeci kradů, jak naznačil Babiš-asi ví o čem mluví

0/0
1.7.2017 12:28

L30a41d55i97s88l87a45v 76J33í40l24e84k 9782609982421

Možná jsou takoví podnikatelé, jak je popisujete. Většina robotů však pracuje v solidních zaběhnutých podnicích. Zajděte se podívat do automobilky: mnoho linek ve slévárně, kovárně či lisovně obsluhují roboty. Svařování karoserií obstarávají výlučně roboty. V lakovně taky stříkají karoserie roboty. I na montážní lince je mnoho robotů.

0/0
1.7.2017 13:51
Foto

L42i90b31u56s76e 39P83a49l51k16o94v93a 6190904848427

v tom máte samozřejmě pravdu, roboty člověk vymyslel aby nahradily lidskou práci a člověka osvobodily od dřiny-ale vzhledem k tomu, že největším problémem dnešní doby je nedostatek práce a vysoká nezaměsnanost plodící kriminalitu, drogy, alkoholismus a gamblerství co je tedy naléhavější k řečení - další robotizace která přinese ještě větší ztrátu pracovních míst? A to že podnikatelé nemůžou najít pracovníky - nebude to spíš nízkými mzdami? Efektivita a produktivita, schopnost podniků vydělat co nejvíce je tak primárním úkolem bez ohledu na to co to působí-protože zpětně, pokud díky nezaměstnanosti klesne kupní síla obyvatelstva kdo bude nakupovat a konzumovat když nebude za co? takže začarovaný kruh

0/0
1.7.2017 14:02

O59l67g98a 81P81a28v30l40í46k82o44v97á 6984908357932

Veškerý humbuk kolem porodnosti je vytržený z kontextu. Na jedné straně už demografové počítají v r. 2050 tuším s 11 miliardami obyvatel planety, na druhé straně se mudruje o tom, že za dvacet let ubude v Česku milion lidí. Když rovnoměrně ubude přirozeně milion lidí, země si trochu vydechne a o totéž by se mělo usilovat ve všech rozvojových zemích, kde by se měla usměrnit natalita v průměru k těm dvěma potomkům. Kalous v době své moci rozfrcal důchodové rezervy ve výši cca 600 miliard a tak založil na krizi důchodového systému. Kdyby se to nestalo, důchodová rezerva by se mírně snižovala, ale zároveň by se mohl vytvořit mírně posilující finanční tok, který by zajistil, aby se systém dostal do rovnováhy

+2/0
30.6.2017 22:01

J85i51ř16í 17N60o93v52o45t91n14ý 6905927926356

Pan Kamas říká: "Naopak děti, které mají možnost uplatnit svůj talent a vědomosti, budou naším důchodovým pilířem. A k tomu potřebují vidět, že si společnost váží lékařů, pracujících, vědců i učitelů a policistů již dnes." Což o to, zní to hezky, ale... Co si představíme pod pojmem "společnost si váží"? Metály, tituly "hrdinů kapitalistické práce" apod.? Pokud je to míněno takto, je vše v pořádku. Jenže mnozí z nás si jistě spíš představují pod tímto pojmem něco jiného - vyšší finanční ohodnocení. Vyšší mzdy a platy. A tady už je problém. Pokud si "společnost" bude více "vážit" lidí, vyplácených ze státního rozpočtu, zbude méně peněz na ostatní mandatorní výdaje. Zbude i méně peněz na výplatu důchodů....

0/0
30.6.2017 20:11

P85a47v96e63l 26K79a78m27a24s 3219601840729

Vyšší platy pro všechny - to je možná dobrý volební slogan. Samozřejmě je důležité ocenit i finančně, ale také vyjádřit, že kdo pracuje a je přínosem pro společnost má nárok mít vyšší plat (jako např. kvalitní lékaři). Zástupy lidí na podpoře sice ubírají méně z bohatství společnosti ve finančním vyjádření, ale nepřináší žádné hodnoty. Jen příklad, že pracovat se nemusí.

0/0
30.6.2017 20:17
Foto

M41i41r84o58s26l22a19v 52M13a82c34e48k 5171315170772

čím více dětí, tím hůře, nejméně polovina z nich nebude mít práci

+1/0
30.6.2017 19:22

B90o34h37u14m59i44l 47M43i81c20h55a76l 3715404545321

To taky záleží na tom, jak je vychováte. Ale členství v KSČM všechny neuživí, pokud od vás doma nezískají jiný příklad, bude jich asi opravdu polovina bez práce.

+2/0
30.6.2017 19:40

P86e62t20r 59M42e86j78z83l50í32k 8128234581560

Když práce nebude, můžete děti vychovávat, jak chcete:-/

+1/0
30.6.2017 20:24
Foto

M93i71r11o36s88l83a55v 34M38a93c96e13k 5471695440462

ano, proto mnoho rodičů dává dětem více příkladů a je postupně členem více stran, např. KSČ, ODS, ODA, KDU-ČSL, TOP09 a stále prosazují moderní, životně důležité reformy, od přestavby až po 2. důchodový pilíř R^

0/0
30.6.2017 22:09

V21l57a59s46t85i95m71i73l 89K21r49a85u81s 3573304874863

Ale ta myšlenka logická je, že když se bude rodit více dětí, výrazně to ulehčí řešení problému stárnutí populace. Dožíváme se vyššího věku a tak samozřejmě roste počet lidí v důchodovém věku. Jde však o to, aby se nesnižoval počet lidí v produktivním věku. K tomu je třeba, aby ženy měly v průměru o něco více jak dvě děti. Nějaké riziko hry "letadlo" nám zdaleka nehrozí - to možná někde v Africe nebo na Blízkém východě, kde se počet obyvatel zdvojnásobí zhruba každých 30 let.

+2/0
30.6.2017 18:44

P86a48v54e50l 81K56a98m97a58s 3679231560949

Samozřejmě nemůžeme vymřít jako řešení problému. Ale počet dětí bude řešit každá další generace. O tom jsem psal.

0/0
30.6.2017 18:48

P26e43t46r 39M73e51j76z72l60í32k 8968204241480

No jasně. Asi jako posunutí odchodu do důchodu v době, kdy člověk nad padesát je pro podnikatele přítěží hodnou padáka.

Ono počet obyvatel v produktivním věku vůbec neznamená, že všichni mohou a budou produkovat:-/

+1/0
30.6.2017 20:27

D97a73n75u17š15e 20K25r98a25m93o64l64i58š61o87v27á 3822247788729

Já asi spíše polemizuji, ale mám takový vnitřní pojem, že těch, kteří se dožijí vzhledem k civilizačním nemocem vysokého věku bude stále méně. Určitě existují statistiky, které to již dnes podpoří. Ale pozor...bude stále více přibývat invalidních důchodců...

+1/0
1.7.2017 8:28

P77a12v56e17l 15K53a24m35a64s 3509431350429

Civilizační choroby souvisí také s delší délkou života. Dnešní generace se dožívá chorob, které se předchozí generace nedožily. Samozřejmě nemám na mysli obezitu apod., ale demenci a jiné.

0/0
1.7.2017 10:44





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.