Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

M92i74r79o55s95l79a84v 44B55u72č14e78k 6183863291614

Článek máte dobrý - pouze v jednom se mýlíte ! Doba je pořád stejná ! V každé žije člověk, chce se veselit a tkz. se mít dobře - to se ani změnit nedá. Teď je otázka, jak na to. Asi nejbližším modelem je pak ČR a Rakousko. Byli jsme prakticky stejná země - mezi lidmi, jejich dovednostmi a schopnostmi asi mega rozdíl nebude ... Pak dojdete k závěru, že to asi ani tak nebude o rozdílnosti mentalit národů - jako o režimu, který je někam vede. Pak se objeví až absurní paradoxy dějin - Zasloužený vítěz 2 světové války - SSSR, nyní Rusko x Zasloužený poraženec 2 světových válek - Německo ... Opět, určitý rozdíl mentalit - na straně druhé obě strany prokázaly až neuvěřitelnou odolnost a svou vůli - čili v těch lidech to je ... K čemu je jim to platné, opět je tam nějaký režim . :-)

0/0
doporučit
13.6.2017 7:52
Foto

T71o42m76á85š 65V64o27d85v38á63ř84k12a 3303751267104

Myslím Pavle, že musíme zažít ještě jednu "revoluci" totiž onu babišiádu, kdy zjistíme, že žádný spasitel jeho typu neexistuje. Protože bolševik zmrzačil 2 generace, které jsou ještě naživu, hodně lidí si prostě neuvědomuje, že svoboda má i druhou stranu, možná méně líbivou, avšak nutnou. Oni měli svůj život nalinkovaný /viz třeba níže pan Hnyk/. Měli svou šichtu, po ní pivo v Harendě, jedny párky a povinné volby a 1 máj. Pokud drželi ústa, nikdo je nevyhodil a nepronásledoval. Potajmu doma nadávali na komunisty, půjčovali si zahraniční magazíny a snili o tom, jak by to bylo fajn v západním Německu. Na vánoce si nesli domů po vystání fronty mandarinky - také s pocitem štěstí.

Babiš jim to také nedá. Ten člověk je chladný a vypočítavý, jde mu jen o ovládnutí společnosti a co nejhlubší koryto. On na lidi kašle, povahou je klasický estébák se složkami na své protivníky. Bude však nutný delší čas, než si to lidé uvědomí. Koho však letos volit, je opravdu otázka, nejspíše opět bude v kursu ono "nejmenší zlo".

+2/0
doporučit
13.6.2017 5:48

P43a64v88e53l 60K38a89m25a78s 3159681230719

Díky za příspěvek.

0/0
doporučit
13.6.2017 7:12

L29a23d52i47s95l52a32v 42H44n33y37k 6570922260416

Pane autore, já jsem byl celý život dělník na tři směny( vyučený černému řemeslu)a mohu vám říci, že jako dělník jsem měl za komunistů v zaměstnání větší svobodu než v tomto režimu.Možná jsme nemohli nadávat na stranu a vládu ( ale slyšel jste, že by horník, hutník, traktorista, dojička apod., zkrátka lidi co makali rukama byli za své názory perzekuovaní?), ale v zaměstnání jsme si mohli říci cokoliv a vše se řešilo přes ROH a požadavky dělníků byly splněny.Dnešním otrokářům nezáleží na dělníkách a za jakýkoliv požadavek v práci je buď vyhazov ( neprodloužení pracovní smlouvy) nebo reakce typu...když se vám tu nelíbí, běžte jinam, za branou čekají jiní kterým nebude vadit to co vám.

A za komunistů nebyla diskriminace kvůli věku, dneska padesátníci stěží najdou práci.

V r.2013,2014 jsem byl jako šedesátník nezaměstnaný a na kole jsem najezdil 4500 jen kvůli shánění práce.To jsem za celou dobu socialismu nenajezdil kvůli shánění nedostatkového zboží.Zboží jsem si odpustil, popř.nahradil něčím jiným, ale práci musím mít.

Takže už jenom tím, že komunisti dokázali lidem zajistit práci mají můj hlas.

A velice mně mrzí, že jsem uvěřil slibům největšího lháře, který nám sliboval....komunisti vás budou strašit nezaměstnaností, nevěřte jim ..atd. ( projev na který se nezapomíná) a na náměstí cinkal klíčema.

+1/−4
doporučit
13.6.2017 0:24
Foto

T94o81m24á79š 55V14o45d53v97á74ř10k43a 3513611167594

Pane Hnyku, komunisté vám nezajistí vůbec nic. To, že každý "měl práci" ještě neznamenalo, že skutečně pracoval. Pamatuji si jako mladý student, že na brigádách se uměle vytvářela nesmyslná činnost, aby se "pracovalo".

Jinak k vašemu prvnímu odstavci. Samozřejmě, že mezi perzekvovanými byly i vámi uváděné profese - jen nebyl internet a tak jste se to nedozvěděl. Dnes si můžete zjistit, kolik sedláků bylo vyhnáno ze svých gruntů /kde nepochybně dřeli do úmoru/, kolik jich bylo zavřeno a kolik třeba i pověšeno.

Vždycky je život o volbě. Dnes možná nemáte jistý plný ešus erární šlichty, nicméně máte možnost se svobodně rozhodnout, co budete dělat, číst či mluvit. Někomu stačí jen ten ešus, jiný potřebuje k životu více. Za komunismu volba nebyla, teď je.

Pokud by lidé byli důstojní a hrdí, oni novodobí otrokáři /mnozí z nich jsou oni vámi velebení bývalí komunisté/, by utřeli nos. Sehnat kvalifikovanou sílu s praxí je dnes problém, koukněte na nabídky práce. Takže tak úplně nevěřím, že pokud byste byl opravdu machr v oboru, že by po vás nikdo nesáhl,

Předtím, než jim to hodíte /myslím komunistům/, tak se podívejte pečlivě na jejich profil. Třeba zjistíte, co jste zatím neviděl. Jinak hodně štěstí v životě.

+4/0
doporučit
13.6.2017 5:41

L95a13d24i18s50l42a64v 33H33n92y67k 6970402600956

A proč všichni uvádíte padesátá léta.V osmdesátých letech už byl úplně jiný socialismus.To co jsem si dovolil říci na veřejných schůzích proti komunistům, tak za to bych v padesátých letech určitě seděl.

Ano, tenkrát nebyl internet, ale z vojny jsem měl hromadu kamarádů, s kterými jsem si dopisoval a žádný z dělníků v osmdesátých letech nebyl perzekuován za své názory.

Zapoměl jsem napsat to hlavní.Po celou dobu socialismu se nestalo ani mně ani mým rodičům, že bychom za svou práci nedostali výplatu.V tomto režimu jsem se už dvakrát soudil o výplatu.Asi jste to nezažil, chodit do práce a nemít z čeho zaplatit inkaso.V prvním případě až za rok jsem ( teda nejen já, ale padesát dalších pracovníků) vysoudil peníze, v druhém případě po půl roce ( a opět dalších mých 35 pracovníků).

Když jsem se přistěhoval do této vesnice měla 420 obyvatel, byla zde školka,škola, autobusové spojení do města na všechny tři směny, prosperující družstvo, kde pracovalo 75% obyvatel, prodejna Jednoty a dojížděl sem každý čtvrtek pojízdný řezník, hospodu s tanečním sálem, čili bylactady základní občanská vybavenost.DNES Z TOHO NEMÁME NIC.A obyvatel ubývá, už nás je jen 280, mladí utíkají, není tu práce, není školka, škola a pod.

Čili už jen z těchto důvodů volím komunisty ( lidi z vesnice už také prohlédli, kdo jim zajistill lepší žití na vesnici).

A pokud jsou v této republice první v řadě peníze, tak když za svou práci nemám zaplaceno, ( dnes už je to minulý čas, jsem důchodce), tak volím toho kdo za práci PLATÍ a ne toho kdo si za mé peníze nakupuje drahá auta ( otrokář podnikatel).

Asi jste nezažil, že se na odpolední směnu netopí ( topení je drahé), lidi si museli z domova nosit bundy, asi jste nezažil to, že ještě 31. o půl druhé nevíte jestli 1. nastoupíte do stejné firmy (pracovní smlouva se prodlužovala každé dva měsíce), asi jste nezažil to, že ráno přijdete do práce, brána zavřená a vy si nemůžete odnést ani věci, které máte v práci ve skříňce, protože vše co je za plotem firmy př

0/0
doporučit
13.6.2017 8:39

L67a21d58i29s95l89a87v 67H67n83y69k 6540712940186

pokračuji....plotem firmy přijde do exekuce atd.atd.

Takže už jen kvůli těmto základním věcem volím komunisty, protože tam se toto NIKDY nestalo.

0/−1
doporučit
13.6.2017 8:41
Foto

T80o79m37á72š 41V54o78d18v90á62ř27k89a 3553611457474

Chápu Vaše rozhořčení. Možná Vás udivím, ani mně se mnoho věcí nelíbí. Nicméně . ona "občanská vybavenost a prosperující družstvo" - napadlo Vás, proč tomu tak není dnes. Jestliže bylo družstvo tak prosperující, proč už není? Nebylo třeba dotováno ze státního rozpočtu /jinými slovy z Vašich peněz, které Vám stát sebral, aniž byste je viděl?/.

S výplatami - jistě - dostal jste za socíku všechno. Kolik toho bylo? Všichni měli stejně, ať dřeli, nebo se flákali - tu dobu si pamatuji také.

Možná jste měl smůlu na zaměstnavatele, jsou i tací, kteří svým dobrým zaměstnancům dobře platí a prosperují. Pak mi nevadí, že jezdí v Audi, proč by proboha měl jezdit ve staré otlučené škodovce?

A jistě ne naposledy - Vaši přátelé z vojny nejspíše tvořili jistou skupinu, naopak já jsem znal mnoho takových, kteří měli značné problémy jen za své názory, či třeba jen za to, že se šli podívat do knihovny ambasády USA v Praze na olympiádu v Los Angeles, která se u nás nevysílala /čili - úplná blbost, provázena ze strany komunistů perzekucí - a žádná 50. léta/.

+2/0
doporučit
13.6.2017 8:49

L22a46d78i42s32l92a41v 20H68n17y45k 6550342800866

A můžete mně vysvětlit, jaký rozdíl je mezi placením za neefektivní práci a dnešním pobíráním nezaměstnanecké podpory, či vyplácením sociálních dávek?Kolik práce odevzdal neefektivně pracující a kolik práce odevzdají tito pobírači dávek ( hlavně naši barevní občané)?

Víte je zajímavé, že tenkrát masa bylo nedostatek a zvířectvo se nekradlo a to lidi měli zvířata zavřená na ohnutý hřebík.Dneska se po vesnicích kradou zvířata a tomi přes to, že na dveřích jsou petlice a zámky.

Za komunistů se nestalo, aby družstvu někdo ukradl z pastvy tele, popř.krávu na pastvě zabil a maso ukradl.Dneska se to děje.

Ve vedlejší vesnici si rybáři v sedmdesátých letech postavili rybník a až do r.1995 vykradený nebyl..a to bylo stavidlo podepřené jen kůlem.Do dnešního dne ho měli už 4x vypuštěný a ryby ukradené.A to pokaždé dělají větší a větší zabezpečení...naposled už stavidlo bylo zavařené autogenem a přes to byl rybník vypuštěný.

Takže pro mně je záhada..za komunistů masa nedostatek A ZVÍŘECTVO SE NEKRADLO, dnes všeho dostatek A ZVÍŘECTVO SE KRADE.

A za další.Nepamatuji se aby se za komunistů ztrácely kanály a auta padaly do těch děr.V tomto režimu to bylo normální.Nepamatuji se, že by se kradl les nastojato, dneska je to normální, nepamatuji se, že by za komunistů někdo ukradl železný most, lokomotivu či z lyžařských vleků kotvy, dokonce uskladněnou železnou halu a dal to do sběru.Dneska je to normální.

A tak bych mohl uvést stovky příkladů co za komunistů nebylo a dneska si nejste jist svým majetkem.

0/0
doporučit
13.6.2017 13:15
Foto

T92o38m24á22š 86V69o67d28v51á87ř12k66a 3663781107424

Rád vysvětlím. Je podstatný rozdíl, jestli opravdu pracujete, nebo předstíráte práci. To druhé je demoralizující. Váš poukaz na dnešní Úřady práce je dokladem, že jsou prostě někteří, kteří toho zneužívají, což nemá výpovědní hodnotu o systému, ale o lidské povaze. Nebo byste opravdu chtěl zavést nucené práce a tábory pro lidi, kteří se jí štítí ?

A k dalšímu: nenapadlo Vás, když jste to psal, jak je možné, že 40 let komunistické výchovy zhruba dvou generací nevyprodukovalo nového čestného člověka? Kde se bere ten dnešní zloděj? To, že se kradlo méně, bylo dáno policejním státem, kdy na každém rohu stál člen SNB, případně jeho pomocník. Pokud lidi naženete do sběrného tábora pod reflektory a strážní věž, neukradne nikdo ani sirku.

Zajímavé je, že na Islandu nemusíte zamykat auto, kolo a najdete ho tam klidně za 2 dny i se zavazadly / osobní zkušenost /. Takže ono to asi nebude tak úplně o kapitalismu či komunismu, ale o povaze lidí v dané zemi. Na to nemá státní zřízení asi tak úplný vliv.

Já jen tvrdím, že komunisté demoralizovali občany, nutili je lhát buď v práci nebo doma, ze dvou generací udělali pokrytce, kteří na ně nadávali vskrytu a navenek jim mávali pod tribunami. Oni ti dnešní to vědí a nestojí ani za ten pověstný převoditelný rubl.

+1/0
doporučit
13.6.2017 14:08

M15i31r45o56s17l91a61v 85Š86m48e27j13k34a18l 5323830201749

Ubohý pohled ubožáka.

0/0
doporučit
13.6.2017 7:30

M34i60r40o49s58l76a54v 28B37u54č29e36k 6743413681744

p. Hnyk, Váš názor je Váš ... Vy jste dostal práci, aby druzí o ni přišli - zničení živnmo - selsko rodin + následné čistky ... Kdyby jste vykonával své řemeslo jako osoba soukromá, zžejmě jinak by jste pak pohlížel na důchodový výměr, mohl tuto generačně předat, na kole by jste pak jezdil pro svou zálibu. Je rozdíl budovat - a tvrdě si vydřít svobodnou a prosperující společnost ... Co dodat na závěr - Na trhu chybí cca 110.000 pracovních sil, nezaměstnanost je obrovská ... :-)

+3/0
doporučit
13.6.2017 7:59

A40n34t87o33n79í10n 76R38e35č48e52k 9635932426650

Pane jste na omylu myslet si, že 60. roky byly dobou svobody a hippies u nás. No a předvídat volební šance v říjnových volbách moc nejde, protože do října je ještě dlouho. Na změnu předpovědi stačí i jeden měsíc.

0/0
doporučit
12.6.2017 23:15

P28a55v90e53l 48K11a64m72a68s 3129881640179

Asi nebyly. Přesto u mnoha lidí (ti co tuto dobu zažili) vítězí nostalgie. Třeba i kvůli tomu, že byli mladí a už to je něco, co přináší pocit jak to bylo hezké.

+3/0
doporučit
13.6.2017 7:10

L65a60d72i84s44l58a77v 97H95n85y93k 6340832120236

Žádná nostalgie to není, je to jen všední život, který mně naučil co je vlastně v životě přednějš í...jestli barevná televize apod. nebo právo na práci a za svou práci dostat zaplaceno.Jak píšu výše, za komunistů se nestalo, aby dělníci nedostali výplatu.

0/0
doporučit
13.6.2017 8:45
Foto

T19o34m90á33š 94V88o11d79v83á86ř30k72a 3743611297314

Právo na práci....to je typický relikt komunismu. Nic takového v normálním světě není.

+1/0
doporučit
13.6.2017 8:50

L90a44d69i71s74l75a66v 29H44n64y66k 6310682950296

Pominu-li právo na práci tak už jen tato zhovadilost v tomto režimu je do nebe volající....odchody do důchodu se prodlužují, ale práci jako starému už žádná firma nechce dát..2 roky jako šedesátiletý jsem objížděl firmy a ve všech stejná písnička, PRO NAŠI FIRMU JSTE NEPERSPEKTIVNÍ.

Takže pokud berete normální svět, tak v tomto světě lidi práci seženou, u nás ne, u nás existuje věková diskriminace.

0/0
doporučit
13.6.2017 9:49
Foto

T63o97m51á62š 43V21o64d69v28á64ř79k87a 3963241847124

Souhlasím s věkovou diskriminací. Nesouhlasím s právem na práci, neboť za tímto termínem se může skrývat almužna za nicnedělání s čekáním na datum odchodu do penze.

Stran odchodu do pense - věk se prodlužuje a tak je samozřejmé, že se bude prodlužovat i datum odchodu do pense. Třeba ve Francii celkem nedávno zrušili odchod do pense strojvůdcům /chodili okolo 50 roku věku/. Důvodem byl relikt z doby páry, kdy statisticky strojvůdci umírali dříve z důvodu inhalace zplodin. Poté se přešlo na diesel či spíše elektriku, nicméně strojvůdci stále trvali na svém. Logika ?

+1/0
doporučit
13.6.2017 10:18

P46a76v64e13l 88K24a39m48a43s 3669701880409

Rozumím vám, nicméně můj pohled je jiný než váš. Ale to je v pořádku. Právo na práci znamenalo jistotu příjmu. Dnes nemáte právo na práci, ale jistotu příjmu zajištěnu má každý bez rozdílu. I nepracující člověk má příjem a např. zdravotnictví k dispozici stejně jako pracující. Mnoho socialistických zemí existuje jen díky podpoře USA, Německa apod.

0/0
doporučit
13.6.2017 11:03

L31a78d20i86s67l65a74v 33H97n84y19k 6360742500176

A kde jste přišel k jistotě příjmu? Ano, jako nezaměstnaný jsem bral první rok podporu, druhým rokem NIC ( jak jsem psal..při hledání práce hláška, pro naši firmu jste neperspektivní). Sociální minimum na jednoho je 3100 na dva 3400 kč.Manželka brala 8500 takže jsme byli 2000 nad limitem a už jsme nic ( teda já už neměl na nic nárok) nedostávali.

Když jsem se ohradil, bylo mi řečeno:" Máte barák, tak ho prodejte a budete mít z čeho žít."

Tak takovouhle zhovadilost neřekli komunisti ani svému nepříteli, Havlovi ( máte hrádeček, máte byt v Praze, máte mercedesa, tak to prodejte a budete mít z čeho žít).Tomu dali práci i v tom pivovaře.Zrovna tak všichni disidenti pracovali třeba v kotelnách, ale MĚLI PRÁCI a tudíž i výplaty.

0/0
doporučit
13.6.2017 12:58

P93a86v68e14l 58K61a30m54a14s 3929401490689

Každý máme svůj pohled na věc. V každém systému je kus dobrého i zlého. To je život. Znal jsem bezdomovce i před revolucí a byli stíháni za příživnictví. Přeji každému hezký život. Možná jste měl smůlu, ale máte možnost a právo volby. U voleb i jinde.

0/0
doporučit
13.6.2017 18:01





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.