Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Co je tvoje to je moje a co je moje, do toho ti nic není

Před pár dny jsem četl téma Redaktorka v burkinách. Uprchlické téma rezonuje naší společností. Ale není chyba někde jinde? V přemíře tolerance shora a nedostatku odvahy vyjádřit svůj názor v běžném životě? Dříve než bude pozdě?

Tři příklady že života. Redaktorka se vydala v burkinách na Máchovo jezero. Muslim, který hlásal nenávist se hájil svobodou slova. A do třetice, byli u nás na návštěvě známí s malým dítětem.  A já mám na všechny tři příklady svůj názor. A to z prostého důvodu. Až se objeví někdo s řešením problémů, asi bude vyslyšen a věřím, že bude mít i podporu. Takových spasitelů nám historie nabízí nespočet a já nechci zažít dalšího.

Příklad prvni: Redaktorka v burkinách se rozhodla ukázat xenofobii  Čechů. Myslím,  že ji záměr nevyšel,  ale již byla akce uskutečněna, tak bylo potřeba to i správně okomentovat v jejím článku. Jak se lidé chovali divně a nepadli ji kolem krku. Jsem rád za to, že můžeme vyjádřit svůj názor.  Horší je to s těmi,  kteří mlčí a potom se okolí nestačí divit. A to měla výhodu,  že ji nikdo nezakazoval koupání.  Argument, že je to její volba a v její zemi to takto je, nemusí být úplně relevantní.  Němec na české dálnici jede max. 130, jinak mu hrozí postih. Nikoho z nás by nenapadlo mít pochopení,  kdyby se hájil slovy "V Německu máme na dálnici neomezenou rychlost, tak chci takto jet i zde".

Příklad druhý: Šiřitel nenávisti se hájil tím,  že má právo na svobodu slova. Ani v tomto článku,  který jsem četl,  nikdo nezpochybnil právo na obhajobu dle svého uvážení ani právo na svobodu slova. To je evidentní již z toho, že mohl takové věci vyslovit u soudu. Ale pravidla jsou základem každé společnosti.  Jen díky tomu existujeme.  I lovci mamutů měli role rozděleny a věřím,  že ne každému to bylo vhod. Někdo kope jámu,  jiný hledá větve na zakrytí a další hlídá před nebezpečím. Jáma kilometr do země nebo tuna klestí mamuta neuloví.  Je to zkrátka řád společenství.  

Příklad třetí: Před mnoha lety byli u nás na návštěvě známí s malým dítětem. Dítě skákalo a lezlo kde jen mohlo. Upozornil jsem rodiče na nebezpečí úrazu. Odpověděli mi, že mají volnou výchovu.  Je to jejich právo.  Tak jako moje v mém domě.  Tak jsem dítě okřikl. Můj dům,  moje pravidla. Návštěva dále probíhala v klidu. Zkrátka jsem nemlčel a nekritizoval rodiče poté někde za rohem. 

A zde se dostávám k nadpisu.  Co je moje, to moje jest.  Ať dům či země. Víra nebo přání a myšlenky.  Nikomu neupírám co jeho jest. Jen jsem rád za to, že můžeme říci svůj názor.  A mít někoho raději více a jiného méně.  Až se budeme ke všem chovat stejně proti našemu přesvědčení,  bude to v nás.  A bude to čekat,  než to někdo probudí.  Přidá k tomu jednoduché řešení a námi nevyřčené nashromážděné frustrace vyplavou na povrch. A nechci se dožít toho, kdy ten kdo to v nás probudí se bude jmenovat Adolf, Josif Vissarionovič nebo jiným hezkým jménem.  Proto se snažím být na straně jedné ohleduplný a tolerantní,  na straně druhé ovšem upřímný.  Nečekám na to, až moje nevyřčené křivdy vyslyší spasitel a nabídne řešení.  To již bude pozdě na Tenkrát jsme mohli něco říct.  

Autor: Pavel Kamas | neděle 23.7.2017 13:14 | karma článku: 37,75 | přečteno: 1889x
  • Další články autora

Pavel Kamas

Prokrastinace je jako masturbace

Citát v úvodu je můj oblíbený, jelikož splňuje to co většina citátů. V jedné větě popisuje realitu života. A tak jsem se svou prokrastinací strávil kus života a ještě mě jistě nějaká čeká. Přesto se snažím s ní bojovat. Jak?

1.6.2021 v 21:14 | Karma: 17,11 | Přečteno: 593x | Diskuse| Osobní

Pavel Kamas

Moje zbytečné pojištění domu - chování pojišťovny

Když jsme začali stavět dům a brali jsme si hypotéku, podmínkou bylo pojištění domu. Rozumím tomu, když si chce banka "ochránit" svoji investici. Stejně tak si chci svoji investici, dům, chránit já. A pojišťovna se mnou vydrbala.

11.5.2020 v 21:47 | Karma: 36,12 | Přečteno: 2333x | Diskuse| Společnost

Pavel Kamas

Tarantino vs. Greta - je vždy zlato co se třpytí?

Dvě osobnosti, které jedna věc spojuje. Quentin Tarantino je mnoha lidem znám bez ohledu na to, jestli viděli některý jeho film. Greta Thunberg je mnoha lidem známa, i když ji možná neslyšeli nikdy mluvit. A co je rozděluje?

9.8.2019 v 21:20 | Karma: 35,04 | Přečteno: 1686x | Diskuse| Společnost

Pavel Kamas

Miloš Zeman si užívá

Ano, prezident republiky si užívá svého druhého a posledního volebního období. Stejně tak jako Václav Klaus je i Miloš Zeman homo politicus. Oba mají rádi politiku, kontroverze, místo na výsluní a SILNÉ soupeře.

6.7.2019 v 11:13 | Karma: 21,09 | Přečteno: 720x | Diskuse| Politika

Pavel Kamas

Tak nám ukradli sekačku, paní Müllerová

Není to katastrofa, ale nepotěší to. Naštěstí se vždy snažím vzít si ponaučení pro příště z každé zkušenosti. Možná byste na to šli jinou cestou, ale tahle je moje a věřím, že mi v budoucnu přinese užitek. Jaká je? Pojďme na to.

19.4.2019 v 7:51 | Karma: 12,49 | Přečteno: 442x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Strážníci v ulicích naháněli bagr, opilý řidič si jel pro cigarety

26. dubna 2024  15:42

Městská policie z Krupky na Teplicku zveřejnila video z netradičního zásahu svých strážníků. Ti...

Medaile z policistova hrobu nosil zloděj jako ozdobu klíčenky. Odhalila ho DNA

26. dubna 2024  15:36

Policie dopadla zloděje, který v říjnu roku 2022 v Ostravě-Vítkovicích ukradl dvě medaile z hrobu...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  15:10

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Policie navrhla obžalovat za podvod dva rusínské aktivisty s vazbami na Zemana

26. dubna 2024  15:05

Policie navrhla obžalovat dva proputinovské rusínské aktivisty Mychajla Ťaska a Vasyla Džuhana z...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 130
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1764x
Začal jsem s nemovitostmi, financemi a přes to se dostal osobnímu rozvoji. Jsem lektor, protože mě to baví. Sám jsem si prošel údolím prokrastinace. 

web: kamaspavel.cz

Díky za podporu :-)

Seznam rubrik