Kdo je bohatý

18. 04. 2017 22:15:59
V dnešní době roste ekonomika, máme vysokou zaměstnanost, neválčí se a přesto lidem schází bohatství. Proč?

Není to tak dlouho, kdy mi známá řekla jednu historku. Byla s dětmi na sportovním utkání a jiná máma jí řekla: "Vám se to dobře mluví, když jste bohatí". Přirozeně jsme rozvinuli diskusi na téma bohatství. Přestože jsem pragmatik a obecná tvrzení jsou pro mě těžce uchopitelná, naši debatu jsem zakončil slovy "Opravdu jste bohatí". Samotného mě zarazilo, kde se ve mě vzal tento názor, který jsem na začátku bral jako nelogický, stanovit bohatství na základě peněz.

Následující dny mi v hlavě rezonovala věta "Jste bohatí". Snažil jsem se najít hranicí mezi bohatým a nebohatým. Nepodařilo se mi to. Pokud je bohatý ten, kdo je milionář, tak máme mnoho bohatých lidí. Téměř každý majitel bytu mimo sever Čech je v kategorii milionářů a to bychom museli vynechat Liberec a Jablonec a .... V tom to tedy není. Je bohatý ten, kdo má 10 miliónů? Představil jsem si chudého majitele rodinného domu, auta, chaty a vodního skůtru celkem v hodnotě 9 miliónů. Ať jsem se snažil stanovit finanční hranici v jakékoli výši, nikdy mi to nevyšlo. Tak jsem se na to podíval z druhé strany. Proč je pro nás tak důležité něco, co vlastně ani neumíme pojmenovat? A tato cesta se mi zdála srozumitelnější. Chceme mít to co ostatní a o trochu více. To je pro mnoho lidí bohatství.

Znám dost lidí, kteří jsou bohatí v tomto pojetí - mají o něco více než průměr. Jsou štastnější?

Bohatství je něco, co vlastně neumíme popsat a k tomu chtění nás žene okolí. Máte nízkou mzdu, nebojte se říci si o více. V minulém zaměstnání jsem vydělával více. Karel má větší plat a větší dům. To slýcháváme dnes a denně a postupem času to vezmeme za své, i když to není náš názor.

Znám dost lidí, kteří jsou bohatí. Jsou štastnější?

Ano většinou jsou štastnější. Je tam ovšem jedno ALE. Jejich prvotní motivací nebylo mít více peněz. Jejich prvotní motivací bylo dělat to, co je baví. Dali do toho srdce, obětovali mnoho času a výsledek se dostavil ve formě úspěchu a vyšších financí. Výherce miliónů ve sportce není štastnější než podnikatel, který dělá to, co ho baví a svůj milión si odpracoval. Stejně to vidíme u dětí, které nechtějí zdědit rodinnou firmu a raději se vydají svou cestou.

Došel jsem k odpovědi na svou otázku Kdo je bohatý. Není to o výši konta Je to ten, kdo je spokojený sám se sebou, má ve svém okolí fajn lidi a váží si toho co má. A pokud má hezký dům, je bohatý, pokud je v něm šťastný. Sportku nesázím, proto v ní nevyhraji. A přesto jsem bohatý.

Autor: Pavel Kamas | úterý 18.4.2017 22:15 | karma článku: 19.52 | přečteno: 965x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ekonomika

Ladislav Jílek

Něco k huti Liberty

My starší ji známe pod jménem Nová huť Klementa Gottwalda. Ti ještě starší ji znali pod jménem Jižní závod, který jí dali Němci, kteří ji začali stavět během 2SV.

25.3.2024 v 16:35 | Karma článku: 22.65 | Přečteno: 596 | Diskuse

Milan Smutný

Nesnesitelně drahá láce solárních a větrných zdrojů

Daňoví poplatníci v Německu se vztekají: v rozporu s vládní ideologií zjišťují, že zelená tranzice levnými zdroji ze slunce a větru se nejen nekoná, ale devastuje ekonomiku, soukromé i veřejné rozpočty a vede k politickému chaosu.

25.3.2024 v 11:31 | Karma článku: 35.70 | Přečteno: 903 | Diskuse

Markéta Šichtařová

Co se to děje s úroky?!

Už tento týden bude znovu Česká národní banka rozhodovat o nastavení jejích úrokových sazeb. A ekonomové ve svých reportech skoro o ničem jiném nemluví.

20.3.2024 v 8:00 | Karma článku: 34.90 | Přečteno: 1565 | Diskuse

Karel Trčálek

Čelíme statistickému zkreslení paní Šichtařové!!!

Počet lidí, kteří jsou přesvědčení, že je paní Šichtařová ekonomka, v roce 2023 stoupl o 173 000 na 4,224 milionu lidí. Vyplývá to ze statistik paní Šichtařové...

18.3.2024 v 8:43 | Karma článku: 19.36 | Přečteno: 496 | Diskuse

David Kunc

Ekonomické události 11. týdne

Americká inflace se delší dobu pohybuje nad 3 %. Aby inflace zpomalila, bude muset zpomalit i americká ekonomika - což, se možná již pomalu začíná dít. Dokud v USA nenastanou podobné symptomy jako v EU, bude inflace patrně vyšší

18.3.2024 v 6:56 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 69 | Diskuse
Počet článků 130 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1761

Začal jsem s nemovitostmi, financemi a přes to se dostal osobnímu rozvoji. Jsem lektor, protože mě to baví. Sám jsem si prošel údolím prokrastinace. 

web: kamaspavel.cz

Díky za podporu :-)

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...