Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Prokrastinace je jako masturbace

Citát v úvodu je můj oblíbený, jelikož splňuje to co většina citátů. V jedné větě popisuje realitu života. A tak jsem se svou prokrastinací strávil kus života a ještě mě jistě nějaká čeká. Přesto se snažím s ní bojovat. Jak? 

Prokrastinace - chorobné odkládání činností na později. Někdy mám pocit, že jsem v tomto přeborník, ale konkurence nikdy nespí a tak je mnoho profíků, kteří mě strčí do kapsy. Věty typu přestanu kouřit, začnu cvičit, zhubnu, udělám si domácí úkoly známe všichni. Jen kdyby nám do toho nelezly ty nesmírně důležité věci třeba jako milióntýosmý díl nekonečného seriálu, kde potřebujeme vědět, zda si Franta vezme Andulu. Nebo právě potřebuji probrat s kamarádem důležité téma, případně si po celodenní dřině zasloužím chvíli odpočinku u počítačové hry a k tomu pár pytlíků brambůrek. A aby toho nebylo málo, tak večer je ten den nějak dříve a druhý den zase vyskočí důležité věci typu Konečně otevřeli obchody a já nezbytně potřebuji nové tričko. Zkrátka prokrastinace je takový akademický výmysl, protože život nám cpe do cesty výše uvedené životně důležité nástrahy. 

A tak jsem jednoho dne udělal rozhodné rozhodnutí, hodné mé osoby. No těch dnů bylo více, nicméně postupně.

Začnu běhat. Vydrželo mi to přes rok, ale poté jednoho dne přišla chřipečka, po ní nebyl čas, pršelo, bylo pozdě, měl jsem důležité pracovní povinnosti a poté přišly něčí narozeniny. S plným břichem se běhá těžce, tak jsem to odložil, samozřejmě s velmi pádným argumentem. Asi půl roku poté, jsem se k běhu dal opět, ale s tím, že tentokrát je to nafurt. Ono nafurt trvalo asi měsíc, než přišly zase "objektivní" důvody, které mi házely klacky pod nohy. No nevadí. Stejně mě z běhu bolela kolena a není to tak zdravé jak se říká. Ne že by to byla výmluva ...

Zhubnu. S váhou jsem velkou část mého života neměl problémy, ale co čert nechtěl, určitě do těch čokolád a tatranek začali cpát více cukru, abych měl kila navíc. Nemluvě o tom, že mi i více s věkem chutnalo a zeleninu jsem hrdě přehlížel, protože byla určitě plná nezdravých pesticidů. Začal jsem s váhou 2 kila nad svůj dlouhodobý průměr a tak to byla brnkačka dát dvě kila dolů. Stačilo si říct dnes si ještě dám do trumpety a začnu zítra. Na druhý den byl zrovna dobrý oběd a další den můj oblíbený film, ke kterému se chipsy náramně hodily. Poté začínat v sobotu by byl hřích a tak pondělí bylo správným startovním dnem. Opět to objektivně nevyšlo a pro velké časové nasazení jsem nestihl navštívit váhu. Ne že bych se bál na ni stoupnout. Když už moje tělo zavelelo, na váze bylo dalších plus 5 kilo. Nevadí, dám dolů 5 kilo, 2 kila stejně nebyla správná výzva. Následně přiskočilo dalších pět a nový cíl nebyl mínus 10, ale aspoň mínus 5. Po dalších dvou kilogramech nahoru jsem se viděl za pár let ve skupině trojciferných vah. 

Poté následovalo několik dalších pokusů, které k moji smůle vždy něco narušilo. Opět nějaká oslava, povinnost typu nákup oblečení, film a stále dokola. Začnu cvičit, jelikož mám problém se zády. Budu lépe jíst. Teď se vrhnu na tu angličtinu a určitě ji dotáhnu na úroveň rodilý mluvčí. To vše byly malé cíle a proto jsem je velkoryse přehlížel. Stanovil jsem si tedy vyšší cíle. Budu lepším člověkem. Výhodou je, že být lepším člověkem se měří hůře než stoupnutím na váhu, přesto jsem věděl, že moje povaha je taková jaká je a tak jsem v tom vlastně nevinně, že jsem se nezměnil. 

Každý pohár jednou přeteče. Je jen otázkou, jak. Buď to vzdáme, nebo si řekneme do p*dele, takhle to už vážně nejde. A já si naštěstí řekl to druhé. Přestal jsem si klást cíle kolik kilogramů půjde dolů během následujícího týdne, jak se změním nebo kolik hodin denně budu cvičit. Jen jsem prostě začal. Nechal jsem za sebou výmluvy, protože nebyly potřeba. Neměl jsem stanoven cíl ani termín. Začal jsem dělat věci pro radost. Nejednou jsem v životě slyšel větu To nejde a vždy to byl pro mě impuls. Začal jsem cvičit. Lépe jíst, pravidelněji spát. Okleštil jsem televizi a po nějaké době ani ty brambůrky nebyly tak neodolatelné. 

Všichni víme co máme dělat, přesto nemáme pekáč buchet na břiše. Vědět nestačí. Je třeba začít. A někdy je k tomu potřeba někdo, kdo nás popostrčí, povzbudí a pomůže překonat začátky. Jako v Matrixu - Mohu ti ukázat dveře, ale projít jimi už musíš sám. I to ale stačí. 

Prokrastinace je jako masturbace. Chvíli je vám dobře, ale nakonec zjistíte, že jste stejně o*ebali sami sebe. 

Autor: Pavel Kamas | úterý 1.6.2021 21:14 | karma článku: 17,11 | přečteno: 593x
  • Další články autora

Pavel Kamas

Moje zbytečné pojištění domu - chování pojišťovny

Když jsme začali stavět dům a brali jsme si hypotéku, podmínkou bylo pojištění domu. Rozumím tomu, když si chce banka "ochránit" svoji investici. Stejně tak si chci svoji investici, dům, chránit já. A pojišťovna se mnou vydrbala.

11.5.2020 v 21:47 | Karma: 36,12 | Přečteno: 2333x | Diskuse| Společnost

Pavel Kamas

Tarantino vs. Greta - je vždy zlato co se třpytí?

Dvě osobnosti, které jedna věc spojuje. Quentin Tarantino je mnoha lidem znám bez ohledu na to, jestli viděli některý jeho film. Greta Thunberg je mnoha lidem známa, i když ji možná neslyšeli nikdy mluvit. A co je rozděluje?

9.8.2019 v 21:20 | Karma: 35,04 | Přečteno: 1686x | Diskuse| Společnost

Pavel Kamas

Miloš Zeman si užívá

Ano, prezident republiky si užívá svého druhého a posledního volebního období. Stejně tak jako Václav Klaus je i Miloš Zeman homo politicus. Oba mají rádi politiku, kontroverze, místo na výsluní a SILNÉ soupeře.

6.7.2019 v 11:13 | Karma: 21,09 | Přečteno: 720x | Diskuse| Politika

Pavel Kamas

Tak nám ukradli sekačku, paní Müllerová

Není to katastrofa, ale nepotěší to. Naštěstí se vždy snažím vzít si ponaučení pro příště z každé zkušenosti. Možná byste na to šli jinou cestou, ale tahle je moje a věřím, že mi v budoucnu přinese užitek. Jaká je? Pojďme na to.

19.4.2019 v 7:51 | Karma: 12,49 | Přečteno: 442x | Diskuse| Společnost

Pavel Kamas

100 miliónů euro je pro mě symbol

Slavnou katedrálu Notre-Dame v Paříži zasáhl požár. O tom musí vědět snad každý, vzhledem k mediální masáži. Asi to byla nešťastná náhoda, ale požár nerozlišuje mezi neštěstím a úmyslem. Jako když žháři zapálili kostel v Gutech.

16.4.2019 v 9:33 | Karma: 12,73 | Přečteno: 629x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10,  aktualizováno  13:45

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

V kontejneru vzplála stará elektrobaterie, patrně kvůli technické závadě

26. dubna 2024  12:45

Zřejmě závada na staré elektrobaterii způsobila páteční požár kontejneru na skladování...

  • Počet článků 130
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1764x
Začal jsem s nemovitostmi, financemi a přes to se dostal osobnímu rozvoji. Jsem lektor, protože mě to baví. Sám jsem si prošel údolím prokrastinace. 

web: kamaspavel.cz

Díky za podporu :-)

Seznam rubrik