Automobilové nesmysly

13. 04. 2019 17:47:33
Dnešní moderní auta mají v sobě mnoho vymožeností, zlepšení a užitečných věcí. Tak je nám to alespoň prezentováno. Já si myslím, že jsou to často nesmysly, které mají jednoho společného jmenovatele. A tím je úředník.

Pojďme se podívat na rozdíl mezi tím, co vymyslely automobilky a co úředník a jestli je přínos větší z jedné nebo druhé skupiny.

1, Bezpečnostní pásy - nechci se zde zabývat úplnou historií, ale první automobilka, která zavedla sériově bezpečnostní pásy, byla Volvo. Jsem přesvědčen, že tento bezpečnostní prvek zachránil mnoho životů. V návaznosti na něj přišly úřednické nápady ve stylu povinnost. Je povinnost být za jízdy připoután. Z mého pohledu je to v mém zájmu a nepotřebuji na to zákon, na druhé straně přesto existuje nemálo lidí, kteří bezpečnostní pásy - pro mě nepochopitelně - nepoužívají. Když nezafunguje povinnost daná zákonem, přidá se zvukové znamení, která nás nemá upozornit, ale tak dlouho otravovat, až lidé přestanou tento zvuk vnímat nebo vrazí do zapínání jinou sponu, aby měli klid.

Moje hodnocení automobilka vs. úředník 1:0

2, airbagy - v roce 1972 se objevil první sériově vyráběný automobil s airbagy. Tyto vzduchové vaky jsou výborným bezpečnostním prvkem, který se přesunul pouze z volantu do kolenní, hlavové a jiné oblasti v automobilu. Náraz do airbagu není nic příjemného, ale rozhodně je lepší přežít s boulí než skončit s vážným zraněním.

Moje hodnocení automobilka vs. úředník 2:0

3, ABS - systém brzd, který zamezuje zablokování kol. Automobil vybavený ABS je při prudkém brzdění lépe ovladatelný a uvádí se také kratší brzdná dráha, i když ne vždy to 100% platí. Druhým nedostatkem je lidský faktor, jelikož podle mého odhadu nejméně 50% řidičů neumí ABS používat, jinými slovy nemají odvahu sešlápnout brzdový pedál nadoraz nebo jej po vibracích ABS do pedálu opět uvolní. V roce 2006 zavedl úředník povinnost, aby veškerá nově vyrobená auta měla ABS.

Moje hodnocení automobilka vs. úředník 3:1

Ale přešli jsme do 21. století a začala se úřednická mašinérie zrychlovat. Úředník vymyslel, že emise automobilek budou nižší. Myslím, že poručíme větru dešti se přeneslo do vymyslíme na úřadě, co je technicky proveditelné a automobilka, ať to nějak udělá. Z 6 válců jsme přešli na 4 válce a ze 4 válců na 3. Začaly se testovat vozidla za podmínek, které v reálném světě nelze dosáhnout, ale na papíře čísla vypadala hezky. Úředník měl svoji výhru. A tak se namlsal a začal snižovat na papíře emise více a více. Výsledkem je systém start stop, který sice reálně spotřebu nesnižuje, ale na papíře to opět vypadá hezky. Přidala se aféra diesel gate, která jen odkryla holou pravdu. Pokud úředník vymýšlí od stolu, buď to automobilka nezvládne a bude platit pokuty nebo si najde jinou "cestu". Normální by bylo zamyslet se a říct, už jsme příliš přitáhli normy. To se nestalo a tak po světě jsou desetitisíce a možná statisíce nových vozů, které nesmí jezdit nebo je majitelé vrátili. Automobilky to finančně ustály, ale vypouští se další a další emise na převážení, předělávání nebo likvidaci těchto vozů. Ale to nikomu nevadí... Zato úředník vymyslel další povinnost - nové vozy musí mít digitální příjem rádia. Pro automobilky to nebude problém. Připočtou digitální rádio do ceny vozu a zákazník ho zaplatí, bez ohledu na to, zda ho chce či nikoli. Mohl bych zmínit další vymoženosti, které automobilky musí dávat do svých aut a jako před rokem 1989 to dělá ouřada vyloženě pro naše dobro. Můj pohled je jednoduchý. Automobilky se vždy snažily přijít s inovacemi, aby nabídly něco více svým zákazníkům proti konkurenci. I bez nařízení z jakéhokoli úřadu se snižovala spotřeba a s ní spojené emise. Zvyšovala se aktivní i pasivní bezpečnost vozů. Od svíček ve světlometech jsme se dostali k halogenkám, xenonům a led světlům. Bohužel, automobilový trh je tak velký a atraktivní, že si na něm chce přihřát svoji polívčičku kdejaká propiska. Jenom nerozumím jedné věci. Pokud jsou omezení rychlosti a vymoženosti, které auta vylepšují tak atraktivní, proč úředníci nevyužívají těchto výhod jako první. Papaláši napříč Evropou nejezdí 3 válcovým jednolitrem, ale jejich V6 3.0 vypouští emisí asi o něco více. Omezení rychlosti sice platí pro všechny, ale modrý maják v limuzínách mnoho omezení anuluje a když už je za volantem nepřipoutaný a pod vlivem alkoholu jedoucí papaláš, má přece imunitu nebo vhodné konexe. Jsem rád, že jsem se narodil v roce tisícdevětset..... Lidé mohli kouřit, jsem nekuřák, auta mohla být hezká a různorodá a mohli jste si dát bůček nebo párek na ohni, který byl nezdravý.

"Je skvělé", když večer usínám a ráno se probouzím s pocitem, že někdo dnem i nocí bdí nad mým životem, aby byl krásnější.

Více na mém profilu :-)

Autor: Pavel Kamas | sobota 13.4.2019 17:47 | karma článku: 33.67 | přečteno: 1249x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Společnost

Ladislav Pokorný

Vláda by měla zvážit nařízení, kterým bude stanoveno, že v Česku se už žije líp

Pan premiér se v médiích opakovaně vyjádřil, že díky vládě se občanům žije už jen lépe a že téměř vše bylo vyřešeno. Tuto skutečnost by však bylo vhodné vtělit do vládního nařízení, neboť je smutné, že ne všichni občané to chápou.

28.3.2024 v 16:51 | Karma článku: 30.74 | Přečteno: 426 | Diskuse

Jan Pražák

Mají mít staří lidé přednost?

Ráno jsem vstala levou nohou. Začalo to už předchozí večer, vnučka mi říkala do telefonu, že tam u nich přepadl nějaký mladý mizera staříka, který sotva chodil. Okradl ho a srazil na zem, až si ten pán pohmoždil ruku a odřel tvář.

28.3.2024 v 14:34 | Karma článku: 26.83 | Přečteno: 1504 | Diskuse

Jan Ziegler

Komunistický guru Marx byl vykořisťovatelem a hrubým člověkem

Na zakladateli vědeckého socialismu toho nebylo moc vědeckého a dělníky vůbec nemusel. Viděl v nich pouze nástroje (užitečné idioty), které svrhnou kapitalismus. Nenáviděl Židy a Slovany včetně Čechů.

28.3.2024 v 13:30 | Karma článku: 15.96 | Přečteno: 252 | Diskuse

Rudolf Pekař

Bacha na sváteční cyklisty

Začátek jara přináší nejen kvetoucí přírodu, ale také návrat cyklistů na silnice. Bohužel, spolu s nimi se objevují i tzv. sváteční cyklisté, kteří se chovají neopatrně a nezodpovědně.

28.3.2024 v 12:17 | Karma článku: 6.19 | Přečteno: 189 | Diskuse

Tomáš Vodvářka

Velký pátek jako příležitost

Už několik let je v "portfoliu" státních svátků i Velký pátek, který by mohl být vhodnou příležitostí k uvědomění si tzv. evropských hodnot, s nimiž se poslední léta mediálně žongluje.

28.3.2024 v 9:34 | Karma článku: 17.53 | Přečteno: 254 | Diskuse
Počet článků 130 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1761

Začal jsem s nemovitostmi, financemi a přes to se dostal osobnímu rozvoji. Jsem lektor, protože mě to baví. Sám jsem si prošel údolím prokrastinace. 

web: kamaspavel.cz

Díky za podporu :-)

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...