Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Na co máme hlavu? Aby nám nepršelo do krku.

Samozřejmě to neplatí pro všechny. Někteří mají hlavu jako okrasu zbývající části těla, případně jako komunikační prostředek. A archaické výjimky používají i její náplň. Mozek.

Hlava má mnoho funkcí. Pokud možno, snažím se využívat většinu možností, které nabízí.

Pochopitelně otvorem vpředu do sebe vpravuji stravu a nějaké tekutiny. Asi trpím poruchou, která je hojně rošířená. Ten otvor vpředu je jaksi bezedný. Ač tam soukám jídlo nebo pití celý den, většinou to nějak nestačí. Ale jelikož taková legrace leze do peněz a do břišního obvodu, snažím se ukájet tuto bezednou studnici pokud možno v rámci nějakých mezí. I když i zde existují paradoxy. Když do této díry na hlavě nacpu sebevětší kus čokolády, snadno tam vklouzne a mizí v hlubinách. Ovšem když se jedná byť o malý kousek ryby, je tento otvor najednou nějak menší. No co už, aspoň nějaká funkce hlavy, kromě protideště. 

Stejně tak zmíněným otvorem nasávám a vypouštím vzduch. Prý je to dobré pro život, taková cirkulační funkce. Nemohu to vyvrátit, nikdy se mi nepodařilo tuto funkci vypnout na déle než pár minut. 

Další mou oblíbenou funkcí je vydávání zvuků. Zvládám dva typy. Jedním z nich je řeč. Tento zvuk je pro mé okolí někdy malebný, někdy méně, ale víceméně s tím nemám zásadní problém. I zde mám anomálii dle prostředí. Třeba v restauraci se ze mě zvuky linou kontinuálně a například ve škole u zkoušky jsem tento komunikační nástroj často byť nedobrovolně šetřil zarytým mlčením. Druhým je můj úžasný zpěv, ke kterému společnost ještě nedozrála, aby docenila tuto kvalitu. Proto si ho šetřím na vzácné příležitosti, jako je jízda autem s mými oblíbenými songy a bez jiných posluchačů. 

U některých jedinců se závistí obdivuji jednu z důležitých funkcí a tou je okrasa. Třeba Demi Moore, Angelina Jolie a jiné by jistě měnily s Danou Drábovou, ale ne každý může oplývat tímto darem. 

A jako poslední jsem si nechal bublinkovou fólii. Když vám přijde poloprázdný balík, tak tam bývá tato fólie nebo jiná vycpávka, aby to moc nechrastilo. A zde mám dilema. Příjem vzduchu a potravy by měl mít a víceméně má každý v míře dostačující. Výše uvedené zvuky by někdo mohl vydávat častěji a jiný raději méně, tak jako já a můj pěvecký projev. Vyšší míra estetické koule na krku by nám mnohým prospěla, ale poté by to byla nuda a šeď. Ale mám zde jedno velké ALE. Opravdu tak mnoho lidí musí spotřebovávat tolik bublinkové fólie na výplň hlavy? 

Je to několik hodin, co se silnice pokryly sněhem a mnoho řidičů tancuje s auty po silnici. Jako bych slyšel praskání bublinkové fólie v rytmu slov, já za to nemůžu, že to klouže. Stejně tak jsem na dálnici během hustého sněžení potkával mnoho aut s denním svícením. Samozřejmě jsem je viděl na poslední chvíli. A opět zvuk těch bublinek. Já za to nemůžu, auto nevyhodnotilo, že není vidět a mělo rozsvítit.     Také mi přišel mail, kde po mě bylo požadováno zaplacení faktury za telefon a k tomu dovětek, pokud se jedná o omyl, přihlaste se svým účtem a heslem a odkaz na bravurně zpracované falešné www stránky. 

Možná by mě to mohlo nechat chladným v tomto zimním počasí. Ale když platím za nehody neukázněných řidičů, naivitu těch, kteří pošlou své finance nebo hesla na neznámé adresy a potom to banky kompenzují z financí těch ostatních apod., to mě opravdu chladným nenechává. 

Proto mám jedno velké vánoční přání. Aby někteří lidé, byť jim do krku neprší a jejich hlava je opravdu umělecké dílo, hodili bublinkovou fólii do tříděného odpadu a zkusili posilovat atrofovaný "sval" s názvem mozek. Ano, posilování bolí, ale někdy se ten pocit blíží chuti čokolády, která mizí v mém nitru. 

Autor: Pavel Kamas | středa 12.12.2018 10:22 | karma článku: 12,88 | přečteno: 346x
  • Další články autora

Pavel Kamas

Prokrastinace je jako masturbace

Citát v úvodu je můj oblíbený, jelikož splňuje to co většina citátů. V jedné větě popisuje realitu života. A tak jsem se svou prokrastinací strávil kus života a ještě mě jistě nějaká čeká. Přesto se snažím s ní bojovat. Jak?

1.6.2021 v 21:14 | Karma: 17,11 | Přečteno: 593x | Diskuse| Osobní

Pavel Kamas

Moje zbytečné pojištění domu - chování pojišťovny

Když jsme začali stavět dům a brali jsme si hypotéku, podmínkou bylo pojištění domu. Rozumím tomu, když si chce banka "ochránit" svoji investici. Stejně tak si chci svoji investici, dům, chránit já. A pojišťovna se mnou vydrbala.

11.5.2020 v 21:47 | Karma: 36,12 | Přečteno: 2333x | Diskuse| Společnost

Pavel Kamas

Tarantino vs. Greta - je vždy zlato co se třpytí?

Dvě osobnosti, které jedna věc spojuje. Quentin Tarantino je mnoha lidem znám bez ohledu na to, jestli viděli některý jeho film. Greta Thunberg je mnoha lidem známa, i když ji možná neslyšeli nikdy mluvit. A co je rozděluje?

9.8.2019 v 21:20 | Karma: 35,04 | Přečteno: 1686x | Diskuse| Společnost

Pavel Kamas

Miloš Zeman si užívá

Ano, prezident republiky si užívá svého druhého a posledního volebního období. Stejně tak jako Václav Klaus je i Miloš Zeman homo politicus. Oba mají rádi politiku, kontroverze, místo na výsluní a SILNÉ soupeře.

6.7.2019 v 11:13 | Karma: 21,09 | Přečteno: 720x | Diskuse| Politika

Pavel Kamas

Tak nám ukradli sekačku, paní Müllerová

Není to katastrofa, ale nepotěší to. Naštěstí se vždy snažím vzít si ponaučení pro příště z každé zkušenosti. Možná byste na to šli jinou cestou, ale tahle je moje a věřím, že mi v budoucnu přinese užitek. Jaká je? Pojďme na to.

19.4.2019 v 7:51 | Karma: 12,49 | Přečteno: 442x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

  • Počet článků 130
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1764x
Začal jsem s nemovitostmi, financemi a přes to se dostal osobnímu rozvoji. Jsem lektor, protože mě to baví. Sám jsem si prošel údolím prokrastinace. 

web: kamaspavel.cz

Díky za podporu :-)

Seznam rubrik