Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bude bez politika Babiše lépe?

Samozřejmě, že nikoli. Nejde o Babiše, Zemana nebo jiného politika. Ač jsem ani jednoho z nich nevolil, neočekávám výrazný nárůst mého životního štěstí v době, kdy tito dva pánové budou mimo politické vody. Je to o nás samotných.

Miloše Zemana jsem nevolil, nebyl jsem nadšený z jeho opětzvolení, ale respektuji volbu většiny. Nemyslím si, že každý jeho volič musí být vyššího věku s nižším vzděláním apod. jak se nám někdy snaží popsat jeho voliče různá média nebo osobnosti. 

Andrej Babiš je na tom podobně. Dnes a denně se o něm můžeme dočíst nové kauzy, případně ty starší s novými fakty a názory. Když jsem dnes byl venku se psem, tváře mi pěkně zčervenaly a nějak pro mě nebyla důležitá pozice prezidenta, premiéra nebo předsedy senátu, ale měl jsem v hlavě důležitější politicko-geografické téma, třeba hrnek horkého čaje. 

A když jsem byl v teple domova, vyskočila na mě dnešní dotační novinka alá Babiš. Předseda senátu Štěch nikdy nebyl můj šálek kávy, nerozdíl od Jaroslava Kubery. Ač jsem zarytý nekuřák, vždy jsem měl pochopení pro jeho pohled na svobodu jednotlivce. A stal se druhým ústavně nejvyšším činitelem. Přesto si nemyslím, že to nějak zásadně změní moje životní štěstí. 

Kde je tedy zakopaný pes? V nás samotných. Jsem přesvědčen o tom, že každý má právo vyjádřit svůj názor a mít někoho rád nebo nerad. Věřím tomu, že nelze mlčet, pokud cítím křivdu, bezpráví nebo mám s něčím problém v rámci slušnosti. A tak neodsuzuji demonstrace s červenými kartami, trenýrky nebo transparenty s textem Babiš ... Jako každou akci následuje reakce, měla by i každá demonstrace nebo vzdor či kritika přinést alternativu. Jinak tomu lidé nerozumí. 

Jsme- li věřící, můžeme si otevřít Bibli a dočíst se, jak svět válčil, lidé se zabíjeli, měnili se vůdci a vládci a stejně civilizace nedošla štěstí. Jsme-li ateisté, můžeme si otevřít učebnici ekonomie a dočíst se o konkurenci, kartelech a tržním selhání. V žádné literatuře neexistuje, udělejte to nebo ono a štěstí je zajištěno.  

Jak jsem již uvedl, výkřiky typu "Zeman a Babiš pryč, vedou nás na východ", nestačí. Nechci žít v zemi Putina, KLDR, Číně nebo na Kubě. Nicméně ani na západ od nás, bez Zemana a Babiše není společnost jedna velká šťastná rodina. Ekonomicky i politicky silné a demokratické Německo již nechce svou Angelu. Francie, kde jsem měl možnost v Paříži minulý týden osobně zažít demonstrace, také nepůsobila jako ráj na zemi. Macron určitě nebyl v StB ani nebere dotace, stejně tak netahá Francii na Ukrajinu nebo dále na východ. A přesto volání po demisi, protesty, hořící barikády. USA bez Trumpa asi také nebudou lepším místem pro život než bez něj. 

Paříž 2018
Paříž 2018
Paříž 2018

 

Paříž 2018

 

A tak se na chvíli můžeme stát "Ježíškovými vnoučaty", usmát se na lidi kolem nás, zvednout ze země papír, který jsme tam nehodili. Sice nebudeme mít v peněžence 100 korun navíc, možná i o nějakou stovku naopak budeme chudší, ale to neznamená méně štastní. A třeba budeme příkladem pro jiné. Mě osobně by hod dlažební kostkou do výlohy nebo zapálení kavárny štěstí nepřineslo. Ani zvolení Kubery předsedou mě nezahřálo tak, jak bych dnes ocenil ten šálek čaje a milé slovo v mrazivém parku. 

I taková je Paříž 2018

 

Autor: Pavel Kamas | sobota 1.12.2018 13:18 | karma článku: 33,20 | přečteno: 1480x
  • Další články autora

Pavel Kamas

Prokrastinace je jako masturbace

Citát v úvodu je můj oblíbený, jelikož splňuje to co většina citátů. V jedné větě popisuje realitu života. A tak jsem se svou prokrastinací strávil kus života a ještě mě jistě nějaká čeká. Přesto se snažím s ní bojovat. Jak?

1.6.2021 v 21:14 | Karma: 17,11 | Přečteno: 593x | Diskuse| Osobní

Pavel Kamas

Moje zbytečné pojištění domu - chování pojišťovny

Když jsme začali stavět dům a brali jsme si hypotéku, podmínkou bylo pojištění domu. Rozumím tomu, když si chce banka "ochránit" svoji investici. Stejně tak si chci svoji investici, dům, chránit já. A pojišťovna se mnou vydrbala.

11.5.2020 v 21:47 | Karma: 36,12 | Přečteno: 2333x | Diskuse| Společnost

Pavel Kamas

Tarantino vs. Greta - je vždy zlato co se třpytí?

Dvě osobnosti, které jedna věc spojuje. Quentin Tarantino je mnoha lidem znám bez ohledu na to, jestli viděli některý jeho film. Greta Thunberg je mnoha lidem známa, i když ji možná neslyšeli nikdy mluvit. A co je rozděluje?

9.8.2019 v 21:20 | Karma: 35,04 | Přečteno: 1686x | Diskuse| Společnost

Pavel Kamas

Miloš Zeman si užívá

Ano, prezident republiky si užívá svého druhého a posledního volebního období. Stejně tak jako Václav Klaus je i Miloš Zeman homo politicus. Oba mají rádi politiku, kontroverze, místo na výsluní a SILNÉ soupeře.

6.7.2019 v 11:13 | Karma: 21,09 | Přečteno: 720x | Diskuse| Politika

Pavel Kamas

Tak nám ukradli sekačku, paní Müllerová

Není to katastrofa, ale nepotěší to. Naštěstí se vždy snažím vzít si ponaučení pro příště z každé zkušenosti. Možná byste na to šli jinou cestou, ale tahle je moje a věřím, že mi v budoucnu přinese užitek. Jaká je? Pojďme na to.

19.4.2019 v 7:51 | Karma: 12,49 | Přečteno: 442x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 130
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1764x
Začal jsem s nemovitostmi, financemi a přes to se dostal osobnímu rozvoji. Jsem lektor, protože mě to baví. Sám jsem si prošel údolím prokrastinace. 

web: kamaspavel.cz

Díky za podporu :-)

Seznam rubrik