Zajímám se o automobily a tak si dovolím tvrdit, že o nich vím více než průměrný český řidič. Mám rád reklamy a obdivuji marketingové mágy, kteří dokáží vymýšlet stále nové a podle mého názoru chytlavé a vtipné reklamy, jako např. na T-mobile. Reklamy na prací prášek mě míjí, jelikož se dá očekávat, že ten v reklamě vypere lépe a příště ještě lépe a pokud jste mohli prát na 40 stupňů, příště to bude na 30 stupňů a v budoucnu asi i bez vody. A prádlo bude vždy voňavější a čistější. Potud OK. Nikdy jsem ale nezažil reklamu ve stylu, nepoužíváte Ariel, ale třeba prací prášek, který začíná na PER a na SIL končí, tak jste snad spadli z višně a co na to sousedi? Neodvezli vás do blázince?
Přesně takto se v reklamě chová automobilka Hyundai. Neznám přesně slogany, ale něco ve smyslu, Kupujete stále předražená auta, chtějte nejlepší český kombík a řekněte v práci, ať vám koupí pořádné služební auto namísto vaší zelené /rozuměj Škodu/ plechovky. Pamatuji si příchod Hyundaie do ČR a stejně tak počátek výstavby automobilky v Nošovicích. Musím uznat, že za ta léta udělala automobilka obrovský skok kupředu v designu, kvalitě a celkovém zpracování. Stejně tak jejich sesterská KIA vyrábí auta, kterými se dá již jezdit a vypadají k světu. A právě proto si myslím, že to nemá Hyundai zapotřebí. Rozumím tomu, že by rádi sesadili z pomyslného trůnu "českou" škodovku / je asi tak česká jako reklama na český Hyundai / a snaží se přesvědčit řidiče, že si kupují jako patrioti pouze to, na co byli léta zvyklí. Kdyby to tak bylo, nerostly by prodeje Škody celosvětově. Zajímalo by mě, jestli např. v Anglii má Hyundai reklamu pokud máte IQ v hlavě, nekoupíte si oktávku, ale i30.
Když přišla na český trh staronová značka Dacia, zaujala nízkou cenou a postupně si dobývá svoje místo na slunci nízkou cenou a již ne úplně tragickou kvalitou. Stejně tak kdysi Audi vstoupila do vod BMW a Mercedesů a mohl bych pokračovat. Vzpomněl jsem si na reklamy Samsungu, hanobící Apple a nic jim to nepřineslo. Zato se zespodu na Samsung tlačí čínské značky mobilů, které jsou se Samsungem srovnatelné a mají nižší cenu. Podobná situace byla u volby prezidenta. O mém názoru, že jsem nechtěl na hradě Zemana, jsem se vyjádřil nejednou. Přesto mi vadilo, když se někdo vyjadřoval stylem, který zobecňoval - "volit Zemana může jen pitomec". A takto koná i mnoho politiků. Místo, aby prodávali svoje kvality, kritizují ostatní.
Mám raději německé, americké a japonské vozy než ty francouzské nebo korejské. Je to můj pohled. Přesto uznávám, že Hyundai je schopen nabídnout automobily v dobré výbavě, s kvalitou blížící se Škodě a za cenu o něco nižší.
Možná by bylo lepší ukázat, jaký kus cesty automobilka byla schopna ujít /podobně jako Škoda po koupi Volkswagenem/ a neokopávat kotníky. Pokud je srovnatelná se Škodou, zákazníci si ji najdou. Tohle nemá zapotřebí.