Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nemám Facebook a jsem abstinent. Jsem divný ?

Řešíme ANO, Kalouskovy nápady a tváříme se překvapeně nad výsledky voleb. Přitom tak rádi dáváme svoje soukromí a životy všanc jiným, kteří nám nalajnují život. Máme Facebook, navigace, politiky, internet - vše pro naše dobro.

 

Jsem v jádru prostý člověk a tak i mé životní postoje jsou prosté. Mám raději fakta než dogma, jsem raději zdravý než nemocný a je pro mě důležitější jak se cítím na světě já než jak vypadám pro okolí. A tak někdy ve třech letech jsem došel do stádia, že budu častěji dělat to, co se mi líbí než naopak. To byl můj bod číslo jedna. K tomu jsem doplnil bod číslo dvě, neubližovat úmyslně jiným a měl jsem svojí životní filozofii nastavenu. A takto žiji stále. Co mi to dá, co mi to nedá a když mě okolí pochválí, beru to jako bonus. 

Ať chci nebo nechci, tak politické dění zaměstnává moji mysl. Kdo volil Babiše je hloupý, kdo SPD je nácek a kdo TOP 09 tak je zachráncem demokracie. Takto by nám možná vysvětlil, kdo jsme, pan Kalousek. Neviditelný předseda ODS by nám to vysvětlil politologicky a tak bych mohl pokračovat. Volil jsem piráty, tak jsem levičák horší než kdybych byl zelený a jsem vítač uprchlíků. Výsledkem je, že se lidé začínají klonit k hlavnímu proudu, protože většina se přece nemýlí. I když obdivuje císařovy nové šaty. Já si ovšem jedu svou cestou. Není mým cílem chovat se racionálně dle okolí. A proto uvedu několik příkladů, mnoho z nich jsem měl i jako téma blogu, ale Facebook se mi tam nějak nevešel.

Automobily - diesel je špatný, benzín nic moc a elektromobily jsou báječné. Celá desetiletí jsme měli osobní auta na benzín a nákladní na naftu. Potom přišla éra TDi v osobních autech, aby je aféra dieselgate zase uvedla do kategorie ďáblova vozu. Není důležité, jestli je lepší benzín, nafta nebo baterie pro pohon vozu. Někdo zavelí a společnost přijme. Dnes jsme ve fázi, koupil sis diesel? Ty jsi třídní nepřítel. Podobné to je se systémem start stop a snižováním počtu válců. Mít 3 válce v oktávce nebo focusu je IN, mít 4 je pro neekologisty a více válců je skoro za hranou zákona. Nemluvě o spotřebě, která podle "papírů" převyšuje 5 litrů. Ekoterorista. A tak jsem si jako volič pirátů /rozuměj skoro ultralevičák a ekolog/ koupil 6-ti válec se spotřebou nad 10 litrů. Rozdíl mezi mým autem a tím IN 3-válcem je v tom, že moje auto bude jezdit i po 300.000 km a nebude ekologickou zátěží na vrakovišti jako start - stop se spotřebou 4,2 litrů dle papírů a 7 - 8 litrů ve skutečnosti. Kdo se mnou jel, byl nadšený a chápal mé pragmatické rozhodnutí. Stejně tak já chápu když si někdo koupí malé, velké nebo rodinné auto, podle svých potřeb.

6 válců

Víra - jakožto ateista jsem si přečetl knihu o 7 základních náboženstvích, abych porozuměl v co lidé věří. Navštívil jsem největší mešitu v Turecku a stejně tak jsem byl nadšen z návštěvy baziliky svatého Petra ve Vatikánu. Kdykoli jsem někde v zahraničí, rád navštívím jejich svatostánky. Nepotřebuji být křesťan nebo naopak bránit se vstupu do mešity, jelikož by tam na mě skočilo zlo. Architektura vypadá jinak než v nákupním centru, něco mi to přinese a nikomu to neubližuje. 

Bazilika sv. Petra

Hudba - někdy mám pocit, že všichni poslouchají pouze operu nebo v horším případě jazz. Michala Davida nikdo, ale nesmí se začít hrát jeho písničky na jakékoli akci po půlnoci, kdy všichni pějí jeho texty doslova. Měl jsem po těle husí kůži na koncertu DJ Boba, na který jsem cestoval skoro 1.000 km, jelikož jsem byl jeden z 30.000 návštěvníků jednoho z mnoha koncertů a stejnou husí kůži jsem měl na Mojžíšově hoře, když při východu slunce začala skupina 7 černochů se svým Gospelovým zpěvem, protože to tak cítili sami pro sebe. 

DJ Bobo Německo

Alkohol - 2 x v životě jsem byl poněkud v náladě a mnohokrát jsem okusil různé druhy alkoholu, abych došel k poznání, že čokoláda to není. Pokaždé když mi policejní hlídka dá "fouknout", tak jim říkám, že jsem abstinent a tak tam bude nula. Jednou se mě policista zeptal, jestli se s tím dá žít, tak jsem řekl že blbě. A na otázky zda i moje manželka je abstinent, tak odpovídám, že ona ne, jelikož je normální. 

A zde se dostávám k Facebooku. Když mi někdo řekne, že volil SPD, ANO či TOP, jsem schopen pochopit i jejich názor. Když si někdo koupí malé auto, protože se s ním lépe parkuje, rozumím tomu. To, že Depeche mode vyprodá koncerty a stejně tak Nohavica nebo Kryštof, je pro mě také srozumitelné. Alkohol má jistě také své kouzlo, i když v mé rané dospělosti to bylo celkem problematické být abstinet, protože jsem narážel na odpovědi typu, mě to taky nechutná, ale pijí všichni. Ty ne, tak jsi divný. Byl jsem divný, že jsem dělal co jsem chtěl já a ne to co chtělo okolí. Přesto věřím, že sklenka vína, panák whisky nebo pořádně si vykropit hlavu má své kouzlo. I když jsem ho osobně nenašel. Ale Facebook?

Nesčetněkrát jsem se ptal lidí v mém okolí, proč ho mají. Nejčastější odpovědí je, protože ho mají všichni.  Když budu v nemocnici, kde všichni budou mít lepru, rád se budu lišit. Druhá odpověď bývá, mám tam kamarády a našel jsem i kamarády z dětství, ze školy, ty kteří jsou v cizině apod. Když jsem se zeptal kolik těch přátel na Facebooku mají, je to tak 200 a více. Asi jsem divný, nemám ani 50 přátel . Když jich má někdo 200, jak často se setkávají? Pokud mi chybí někdo z dětství, jsem schopen sehnat kontakt bez toho, abych musel přidat dalších 199 přátel. Můj snad jediný kontakt s Facebookem byl, když jsme v práci řešili nějakou reklamní kampaň a pán z reklamky ukazoval, jak to funguje na jeho profilu. Měl tam během dopoledne asi 50 příspěvků, fotek apod. Zeptal jsem se, jak najde třeba po týdnu to, co tam bylo důležité mezi ostatním balastem. Odpověděl mi otázkou "po týdnu?   Na Facebook chodíte třeba 50 x denně". Pro mě to znamenalo 50 x 5-10 minut denně. Kdy má potom člověk čas na těch 200 přátel naživo? Nebo na Gospel či DJ Boba, na cestu 6-ti válcem pro radost nebo na návštěvu kostela?

 

Pochopil jsem posléze. Přece nejde o to vidět na vlastní oči a udělat si vlastní názor. Mark Zuckerberg to vyřeší za nás. Najdu tam všechny odpovědi. Třeba i na to, koho volit a jestli se mám skvěle. A já blázen už od tří let dělám to co chci já a snažím se neubližovat u toho jiným. 

Autor: Pavel Kamas | středa 1.11.2017 18:13 | karma článku: 28,98 | přečteno: 1301x
  • Další články autora

Pavel Kamas

Prokrastinace je jako masturbace

Citát v úvodu je můj oblíbený, jelikož splňuje to co většina citátů. V jedné větě popisuje realitu života. A tak jsem se svou prokrastinací strávil kus života a ještě mě jistě nějaká čeká. Přesto se snažím s ní bojovat. Jak?

1.6.2021 v 21:14 | Karma: 17,11 | Přečteno: 593x | Diskuse| Osobní

Pavel Kamas

Moje zbytečné pojištění domu - chování pojišťovny

Když jsme začali stavět dům a brali jsme si hypotéku, podmínkou bylo pojištění domu. Rozumím tomu, když si chce banka "ochránit" svoji investici. Stejně tak si chci svoji investici, dům, chránit já. A pojišťovna se mnou vydrbala.

11.5.2020 v 21:47 | Karma: 36,12 | Přečteno: 2333x | Diskuse| Společnost

Pavel Kamas

Tarantino vs. Greta - je vždy zlato co se třpytí?

Dvě osobnosti, které jedna věc spojuje. Quentin Tarantino je mnoha lidem znám bez ohledu na to, jestli viděli některý jeho film. Greta Thunberg je mnoha lidem známa, i když ji možná neslyšeli nikdy mluvit. A co je rozděluje?

9.8.2019 v 21:20 | Karma: 35,04 | Přečteno: 1686x | Diskuse| Společnost

Pavel Kamas

Miloš Zeman si užívá

Ano, prezident republiky si užívá svého druhého a posledního volebního období. Stejně tak jako Václav Klaus je i Miloš Zeman homo politicus. Oba mají rádi politiku, kontroverze, místo na výsluní a SILNÉ soupeře.

6.7.2019 v 11:13 | Karma: 21,09 | Přečteno: 720x | Diskuse| Politika

Pavel Kamas

Tak nám ukradli sekačku, paní Müllerová

Není to katastrofa, ale nepotěší to. Naštěstí se vždy snažím vzít si ponaučení pro příště z každé zkušenosti. Možná byste na to šli jinou cestou, ale tahle je moje a věřím, že mi v budoucnu přinese užitek. Jaká je? Pojďme na to.

19.4.2019 v 7:51 | Karma: 12,49 | Přečteno: 442x | Diskuse| Společnost

Pavel Kamas

100 miliónů euro je pro mě symbol

Slavnou katedrálu Notre-Dame v Paříži zasáhl požár. O tom musí vědět snad každý, vzhledem k mediální masáži. Asi to byla nešťastná náhoda, ale požár nerozlišuje mezi neštěstím a úmyslem. Jako když žháři zapálili kostel v Gutech.

16.4.2019 v 9:33 | Karma: 12,73 | Přečteno: 629x | Diskuse| Společnost

Pavel Kamas

Automobilové nesmysly

Dnešní moderní auta mají v sobě mnoho vymožeností, zlepšení a užitečných věcí. Tak je nám to alespoň prezentováno. Já si myslím, že jsou to často nesmysly, které mají jednoho společného jmenovatele. A tím je úředník.

13.4.2019 v 17:47 | Karma: 33,67 | Přečteno: 1249x | Diskuse| Společnost

Pavel Kamas

Ostravo, Ostravo, černá hvězdo nad hlavou

... to je text písně Jarka Nohavicy. A já se těším, až Ostravu navštívíte. Sice to již není ocelové srdce republiky, přesto zde závan historie můžete pocítit. A podívat se na třetí největší město v Česku. Zde je pár zajímavostí.

6.4.2019 v 11:44 | Karma: 26,70 | Přečteno: 817x | Diskuse| Cestování

Pavel Kamas

Koupit byt nebo bydlet v pronájmu?

Každý den se rozhodujeme, jak naložit s vydělanými penězi. Nájem, benzín, oblečení a jiné každodenní výdaje bereme jako nutné zlo a přemýšlíme nad tím, zda v Lidlu je mléko nebo pivo v akci, abychom ušetřili 50 korun.

6.3.2019 v 15:41 | Karma: 20,41 | Přečteno: 1325x | Diskuse| Společnost

Pavel Kamas

Dycky Most!

Tak to máme za sebou. Česká televize a dvojice Kolečko - Prušinovský zamotali hlavu českému divákovi. Jsme xenofobové, sluníčkáři nebo se ukázalo, že stále lze nazývat věci pravými jmény? Vidím to úplně jinak.

27.2.2019 v 21:27 | Karma: 35,36 | Přečteno: 2823x | Diskuse| Společnost

Pavel Kamas

Peklo církevních restitucí

Dlouho jsem se tomu tématu vyhýbal, jelikož mu nerozumím. Přesto píši. Co se změnilo? Nerozumím mu nadále, ale většina lidí, která o tom zasvěceně píše, tomu také nerozumí. Tak se cítím jako ryba ve vodě. Lide, pravda je taková.

26.1.2019 v 10:03 | Karma: 35,04 | Přečteno: 3169x | Diskuse| Společnost

Pavel Kamas

Opravdu pane Čermáku?

Nemám ve zvyku reagovat na blogy jiných autorů. Ale někdy se zkrátka ucho utrhne a protože žijeme v demokracii, máme možnost - díky za to - vyjádřit svůj názor. Blogy pana Čermáka nečtu, udělal jsem tak asi potřetí v životě ...

24.1.2019 v 11:16 | Karma: 36,17 | Přečteno: 2425x | Diskuse| Společnost

Pavel Kamas

Máš to ČT zapotřebí? aneb Kopta show

Patřím mezi diváky, kteří oceňují ČT a její pořady. Zpravodajství, publicistika, vlastní tvorba a jiné patří podle mého názoru mezi to nejlepší na českých televizích. Někdy se netrefí, to patří ke každé tvorbě. Ale Kopta???

13.1.2019 v 22:37 | Karma: 41,82 | Přečteno: 18660x | Diskuse| Společnost

Pavel Kamas

Má ČSSD právo na restart?

Patřil jsem k těm, kteří předpokládali, že vstup ČSSD do vlády bude jejich poslední akt před odchodem ze sněmovny a možná i do úplného zapomnění. Nevýrazný Hamáček nahradil nevýrazného Sobotku. A překvapil.

7.1.2019 v 23:36 | Karma: 13,81 | Přečteno: 561x | Diskuse| Politika

Pavel Kamas

Proč si vážím Václava Klause

V neděli v diskusním pořadu na TV Prima byl hlavním a jediným hostem exprezident Klaus. Delší dobu jsem jej neviděl veřejně vystupovat. Věk ve tváři se na něm projevil jako na každém z nás, jediné co se nezměnilo, je on sám.

7.1.2019 v 18:26 | Karma: 40,34 | Přečteno: 3336x | Diskuse| Politika

Pavel Kamas

Česko není pupek světa. Ani s Babišem.

Poslední dny plní média téma Agrofert, dotace a průšvih v Evropském parlamentu. "Celý svět se na nás dívá skrz prsty a máme z ostudy kabát". Není to tak. Jen máme ve zvyku přeceňovat náš mezinárodní význam. Ano, my Češi.

13.12.2018 v 9:11 | Karma: 23,84 | Přečteno: 581x | Diskuse| Politika

Pavel Kamas

Na co máme hlavu? Aby nám nepršelo do krku.

Samozřejmě to neplatí pro všechny. Někteří mají hlavu jako okrasu zbývající části těla, případně jako komunikační prostředek. A archaické výjimky používají i její náplň. Mozek.

12.12.2018 v 10:22 | Karma: 12,88 | Přečteno: 346x | Diskuse| Společnost

Pavel Kamas

Bude bez politika Babiše lépe?

Samozřejmě, že nikoli. Nejde o Babiše, Zemana nebo jiného politika. Ač jsem ani jednoho z nich nevolil, neočekávám výrazný nárůst mého životního štěstí v době, kdy tito dva pánové budou mimo politické vody. Je to o nás samotných.

1.12.2018 v 13:18 | Karma: 33,20 | Přečteno: 1480x | Diskuse| Politika

Pavel Kamas

Jak chutná moc? Moc.

Volič je jen stroj na jedno použití. Důležité je držet se své židle. Jinak si nedokáži vysvětlit aktuální situaci. Hamáček, Fiala, kupodivu už se přidal také Bartoš, o pidistranách nemluvě. A samozřejmě Babiš. Vidím pouze 2 vítěze

22.11.2018 v 20:53 | Karma: 25,43 | Přečteno: 891x | Diskuse| Politika

Pavel Kamas

Jsou dva typy zákonů, které fungují

Jedním typem zákonů jsou ty fyzikální. Když člověk zakopne, tak s velkou pravděpodobností i upadne. Nemusí znát gravitační zákon ani zákon o setrvačnosti a přesto je dodržuje. A druhým typem kupodivu není GDPR, ale selský rozum.

11.11.2018 v 11:09 | Karma: 16,49 | Přečteno: 272x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 130
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1764x
Začal jsem s nemovitostmi, financemi a přes to se dostal osobnímu rozvoji. Jsem lektor, protože mě to baví. Sám jsem si prošel údolím prokrastinace. 

web: kamaspavel.cz

Díky za podporu :-)

Seznam rubrik