Komu se nelení, tomu Matěj zelení

Blíží se volby a strany projevují svoji kreativitu. Dnes třeba Zelení.  Snad po volbách nápaditost stranických sekretariátů  zase poleví.

Když jsem si přečetl článek o nápadech zelených, pobavilo mě to. Strana zelených, jinými slovy stát,  bude odkupovat byty seniorů a přidělovat mladým. Potom jsem si uvědomil, že je to vlastně k zamyšlení. 

http://zpravy.idnes.cz/zeleni-plan-odkupovani-nemovitosti-db8-/domaci.aspx?c=A170727_144854_domaci_kop

Jestliže nedostatek témat je pro strany zásadní problém a chybí jim osobnosti, je to doba, kdy stačí jednoduchá témata a přesvědčivý obličej k vítězství.  A to je sakra málo.  A hlavně je to nebezpečné. Když si vzpomenu na raná léta devadesátá,  moc jsem se o politiku nezajímal. Přesto jsem vnímal střet nějakých názorů,  vizí a slibů. Nakolik bylo reálné je splnit, nyní nechci řešit.  Přesto bylo možné program politické strany nějak uchopit a potom po 4 letech srovnávat.  Dnes? 

Tisková konference. Představení programu. Tisková konference na aktuální témata.  Vyjádření k aktuální situaci. Jak se praví v marketingu. I negativní reklama je reklama. Hlavně být vidět.  Pokud nemám  silné téma,  vymyslím blábol a budu ho prezentovat. Nejde o podstatu o čem hovořím,  ale abych byl viděn a slyšen. A tak máme zleva doprava, od tradičních stran až po ty netradiční nápaditosti plno. Všechny strany mají experty na všechno.  

Osobně bych byl raději,  kdyby se Zelení věnovali obnovitelným zdrojům,  Piráti IT ve státní správě a třeba Svobodní vztahu k EU. Měl bych na výběr.  V době,  kdy všichni zvýší mzdy, sníží daně a povolí zpívat,  jsme jako v pohádce.  Bohužel jen do voleb. Potom skončíme u toho, že strany nemohou dodržet co slíbily,  jelikož jsou v koalici. Nápad strany zelených v praxi již dávno funguje. Existují společnosti,  která jsou schopny tuto službu nabídnout. Nepotřebuji,  aby mi státní aparát zajistil to, že mi vybere servis, do kterého přivezu auto až se mi pokazí.  Ani aby prodával můj byt či dům po mém skonu. 

Stále chci věřit,  že strany pochopí smysl voleb. A ten je podle mě jiný,  než že se rozděluje 200 křesel a jde jen o to, v jakém poměru. Třeba ODS, ČSSD a ostatní dojdou k prozření. Pokud velká nebo malá strana nabídne to, v čem je její silná stránka,  svoje voliče si získá. Pekař taky netvrdí,  že pokud zrovna nechcete chleba, tak vám vymění olej v autě.   A silnou stránkou není nové logo růže ČSSD, která nebude vypadat jako zelí, nebo hranaté logo STAN místo oblého.  

Takže ty jeden Matěji,  nové logo jsi nepředstavil, ale drž se svého kopyta. A nejen ty.

Autor: Pavel Kamas | čtvrtek 27.7.2017 17:15 | karma článku: 32,63 | přečteno: 2489x
  • Další články autora

Pavel Kamas

Prokrastinace je jako masturbace

1.6.2021 v 21:14 | Karma: 17,11

Pavel Kamas

Miloš Zeman si užívá

6.7.2019 v 11:13 | Karma: 21,09